Assessment strategies used in supervised curricular internship in physical education in emergency remote education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e022001

Keywords:

Supervised internship, Assessment, Remote teaching, Teacher training

Abstract

The study aimed to report the evaluative strategies used in the supervised curricular internship in physical education in emergency remote education. We emphasize the use of systematic diagnostic and formative assessment as assessment strategies in the teaching-learning process, based on questionnaires (Google Forms) and online games (Wordwal) as a proposal for assessment instruments. We emphasize that the evaluative proposal was well accepted by the students, considering the social distance caused by the Novo-Coronavirus (Covid-19). We evidence that the experiences with the internship in emergency remote teaching contributed to the acquisition of learning related to teaching activities, such as mastery of digital platforms and information and communication technologies (ICT's).

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Author Biographies

Lucas Souza Silva, Universidade Regional do Cariri

Licenciando em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri (URCA). Bolsista do Programa Institucional e Bolsas de Iniciação Científica (PIBIC). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE/URCA).

Paulo Henrique Rodrigues da Silva, Universidade Regional do Cariri

Licenciando em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri (URCA). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE/URCA).

Nargila Mara da Silva Bento, Universidade de Brasilia

Doutoranda em Educação Física no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade de Brasília (UnB). Mestra em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF).

Antonio Evanildo Cardoso de Medeiros Filho, Universidade Regional do Cariri

Mestre e Doutorando em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE). Professor da Universidade Regional do Cariri (URCA).

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Published

2022-01-08

How to Cite

SILVA, L. S.; SILVA, P. H. R. da .; BENTO, N. M. da S.; MEDEIROS FILHO, A. E. C. de . Assessment strategies used in supervised curricular internship in physical education in emergency remote education. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e022001, 2022. DOI: 10.51281/impa.e022001. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6780. Acesso em: 22 jul. 2024.

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