Student perception of the evaluation practices in physical education classes at high school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e020005

Keywords:

educational measurement, teaching-learning, teaching

Abstract

The study aimed to identify the student’s perception about the practices and evaluation instruments in the Physical Education classes of a full time high school in the city of Iguatu/CE. The sample consisted of 73 students, 40 (54.8%) males and 33 (45.2%) females, with an average age of 16.81 (+ 1.20). A questionnaire was applied for data collection, and the analyses were performed through the SPSS 20 Software. Based on the findings, it is possible to point out that the participating students agree with the varieties of assessment methodologies used in Physical Education classes. However, students disagree with the use of some evaluative tools such as "oral papers", "oral tests" and "written tests".

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Lucas Souza Silva, Universidade Regional do Cariri

Discente do curso de Licenciatura e Bacharelado em Educação Física Universidade Regional do Cariri (URCA). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE).

Carlla Beatriz Rodrigues Gama, Universidade Regional do Cariri

Discente do curso de Licenciatura e Bacharelado em Educação Física Universidade Regional do Cariri (URCA). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE).

Nárgila Mara da Silva Bento, Universidade Regional do Cariri

Professora Substituta na Universidade Regional do Cariri (URCA).  Mestra em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação  em Educação Física da Universidade Federal  Vale do  São Francisco (UNIVASF).

Antonio Evanildo Cardoso de Medeiros Filho, Universidade Regional do Cariri

Professor Substituto na Universidade Regional do Cariri (URCA). Mestre e Doutorando em Educação no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE).

Published

2020-02-03

How to Cite

SILVA, L. S.; GAMA, C. B. R.; BENTO, N. M. da S.; MEDEIROS FILHO, A. E. C. de. Student perception of the evaluation practices in physical education classes at high school. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 1, n. 1, p. e020005, 2020. DOI: 10.51281/impa.e020005. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/3735. Acesso em: 22 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>