Evaluation experiences with the use of technologies by physical education students in the Pedagogical Residency program

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e023014

Keywords:

Teacher training, Assessment technology, Pedagogical Residency

Abstract

The study aimed to investigate the evaluative experiences with the use of technologies of undergraduate students in Physical Education within the scope of the Pedagogical Residency Program (PRP). The research has a qualitative approach. 12 Physical Education students who participated in the PRP participated in the study. For data collection and analysis, a semi-structured interview and thematic analysis were used. In view of this, it was evident that evaluation should not be limited to just the traditional method, but rather the use of evaluation methodologies through the use of technologies. Therefore, the PRP contributed to initial training, as it emphasized the relevance of using new tools to create, evaluate and transform teaching practice through the insertion of innovative methodologies in the context of evaluation. Therefore, it is concluded that the program promoted significant evaluative experiences for future teachers through the use of technologies during initial training.

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Author Biographies

Samia Maria Silva Ribeiro, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Licenciada em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará. Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE).

Janiele Santos de Sousa, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Licenciada em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará. Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE).

Grasiany Sousa de Almeida, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Doutoranda em Ensino pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). Mestrado em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE). Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE). 

Eliana Costa da Cruz, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Licencianda em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará. Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE).

Solonildo Almeida da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Doutor em educação pela Universidade Federal do Ceará (2011). Mestrado em Sociologia pela Universidade Estadual do Ceará (2005). Pós-doutorado pela Universidade Federal do Ceará (2016). Professor do Instituto Federal do Ceará (IFCE).

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Published

2023-12-15

How to Cite

RIBEIRO, S. M. S.; SOUSA, J. S. de; SOUSA DE ALMEIDA, G.; CRUZ, E. C. da; SILVA, S. A. da. Evaluation experiences with the use of technologies by physical education students in the Pedagogical Residency program. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 4, p. e023014, 2023. DOI: 10.51281/impa.e023014. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/12092. Acesso em: 12 may. 2024.

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