Student perception on the evaluation in physical education degree course in distance learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e021016

Keywords:

Physical Education, Distance Education, Learning assessment

Abstract

It is notorious the relevance attributed to the practice of Distance Education (E-learning) in contemporary times, as the modality is being responsible for providing a new world of possibilities in the academic life of countless people. It is possible to state that the use of distance education provides students with knowledge independent of any situation. Therefore, this study aimed to describe the student's perception about the learning assessment of the Physical Education course in distance, through the descriptive method, characterized by an exploratory quantitative approach. The sample consisted of 26 students enrolled in the 6th and 7th semesters of the Physical Education degree course at a Public University in the State of Pernambuco - PE. According to the results, it was clear that the students agree with most of the tools used as an assessment tool in the Physical Education in distance degree course.

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Author Biographies

Leandro Alencar de Andrade, Universidade Regional do Cariri

Graduado em licenciatura em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri (URCA). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE/URCA).

Lucas Souza Silva, Universidade Regional do Cariri

Licenciando em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri (URCA). Bolsista do Programa Institucional e Bolsas de Iniciação Científica (PIBIC). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisa em Educação Física Escolar (NePEFE/URCA).

Nargila Mara da Silva Bento, Universidade de Brasilia

Doutoranda em Educação Física no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade de Brasília (UnB). Mestra em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF).

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Published

2021-09-11

How to Cite

ANDRADE, L. A. de; SILVA, L. S.; BENTO, N. M. da S. Student perception on the evaluation in physical education degree course in distance learning. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 2, n. 3, p. e021016, 2021. DOI: 10.51281/impa.e021016. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6706. Acesso em: 22 jul. 2024.

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