Assessment in physical education from the perspective of elementary school teachers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e020010

Keywords:

Assessment, Affective behavior, Physical education

Abstract

The aim of this research was to analyze the perception of elementary school teachers about the assessment in physical education. Teachers with training in Physical Education and effective in elementary education in schools from Canindé city, Ceará, participated in the research. Data collection was carried out from a semi-structured interview. For data analysis we used the thematic analysis technique. The results demonstrate that the perception of physical education teachers about the assessment in this subject can be classified into three categories: related to cognitive aspects, socio-affective relationships and participation in practical activities of students at elementar school.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Antonia Silvia Mesquita Aquino, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Licenciada em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE).

Francisca Grazielle Arruda Sales, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Graduanda do curso de Licenciatura em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE).

Daiane Araujo de Sousa, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Licenciada em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). Integrante do Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe/IFCE).

Solonildo Almeida da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Doutor em educação pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Docente do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). Docente do Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT/IFCE).

Published

2020-06-02

How to Cite

AQUINO, A. S. M.; SALES, F. G. A.; SOUSA, D. A. de; SILVA, S. A. da. Assessment in physical education from the perspective of elementary school teachers. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 1, n. 2, p. e020010, 2020. DOI: 10.51281/impa.e020010. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/3839. Acesso em: 22 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)