Research production in the discipline of scientific method: use of electronic form in remote learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e022002

Keywords:

Method Scientific, Research

Abstract

This study is a report on experiences of using an electronic form in the teaching of the subject of Scientific Methodology in 2020, with eighth grade classes of elementary school, with the school community as the research audience, during remote teaching in the covid-19 pandemic in 2020. The objective was to carry out researches promoting scientific methodology, protagonism and citizenship through themes of interest to the students themselves, motivating digital inclusion and technologies in the educational process. It is concluded that the teaching of the Scientific Methodology subject was effective and satisfactory during the remote time with the use of electronic forms. It is estimated that the impact on students' learning has occurred significantly with the digital inclusion and technologies in the educational process, with the carrying out of researches promoting critical thinking, protagonism and in their citizenship, in addition to contributing to the formation and teaching practice.

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Author Biographies

José Gleison Gomes Capistrano, Prefeitura Municipal de Fortaleza-CE

Doutorando pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará/Rede Nordeste de Ensino no curso de Doutorado em Ensino, Mestre em Nutrição e professor de Área específica (Ciências) da Prefeitura Municipal de Fortaleza/CE.

Solonildo Almeida da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Graduado em Geografia, Sistemas e Mídias Digitais, Pedagogia, especialização em Formação de Formadores, Metodologias do Ensino de Geografia, mestrado em Sociologia, doutorado em Educação e Professor do Instituto Federal do Ceará.

Sandro César Silveira Jucá, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Professor titular e pesquisador do IFCE e dos Mestrados ProfEPT (Educação Profissional e Tecnológica em rede nacional), PPGER (Mestrado Acadêmico em Energias Renováveis) e do Doutorado da Rede Nordeste de Ensino (RENOEN).

Patrícia Campelo do Amaral Façanha, Faculdade Cearense

Graduada em Nutrição pela Universidade Estadual do Ceará, especialista em Nutrição Clínica pela Universidade Estadual do Ceará, mestrado em Ciências Fisiológicas pela Universidade Estadual do Ceará e Professora da Faculdade Cearense.

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Published

2022-01-08

How to Cite

CAPISTRANO, J. G. G.; SILVA, S. A. da; JUCÁ, S. C. S.; FAÇANHA, P. C. do A. Research production in the discipline of scientific method: use of electronic form in remote learning. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e022002, 2022. DOI: 10.51281/impa.e022002. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6847. Acesso em: 24 aug. 2024.

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