Limitations of Physical Education classes due to Infrastructure from the perspective of public high school teachers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e021011

Keywords:

School Physical Education, Infrastructure and materials, Teacher perception

Abstract

The research aimed to investigate the limitations of physical education classes due to the structure perceived by high school teachers in a public school in Canindé-CE. The study is of a qualitative exploratory, descriptive and field type, where 2 (two) permanent teachers of a public high school located in the city of Canindé, Ceará, participated in the research. Data collection was carried out in the school by the researchers from an interview script consisting of 5 (five) questions, whose content was subjected to thematic-category analysis, showing that, despite the infrastructure conditions of the referred school. the practical classes of Physical Education are far from adequate conditions, the allocated teachers sought to alleviate the effects of this problem in their pedagogical didactic actions, based on creativity and innovation in planning and adapting classes according to the structural reality of the school, in order to avoid greater losses in teacher learning.

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Author Biographies

Luis Carlos Lustosa Souto, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Graduado em Educação Física pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE).

Tiago Wallison Barbosa da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Possui graduação em Licenciatura em Português pela Universidade Estadual Vale do Acaraú (2011) e graduação em Licenciatura em Educação Física pelo Instituto Federal do Ceará campus Canindé (2013). Membro do grupo de pesquisa, Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe).

Antonio Sergio Barbosa da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Possui graduação em licenciatura em Matemática pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará - (IFCE). Especialização em Gestção Escolar e Coordenação pela Faculdade Kurios (2014). Membro do grupo de pesquisa, Núcleo de Investigação em Avaliação Educacional (NiAVe).

Solonildo Almeida da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Docente do Instituto Federal de Educação, ciência e Tecnologia do Ceará (IFCE). Docente do Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT/IFCE).

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References

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Published

2021-08-28

How to Cite

SOUTO, L. C. L.; SILVA, T. W. B. da; SILVA, A. S. B. da; SILVA, S. A. da. Limitations of Physical Education classes due to Infrastructure from the perspective of public high school teachers. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 2, n. 2, p. e021011, 2021. DOI: 10.51281/impa.e021011. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6791. Acesso em: 3 dec. 2024.

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