Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
Current
Archives
Editorial Team
About the Journal
Submissions
Contact
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 34 (2025): BOCEHM (Fluxo Contínuo)
Vol. 12 No. 34 (2025): BOCEHM (Fluxo Contínuo)
Published:
2025-01-04
Artigos
NEW SCHOOL MOVEMENT IN SANTA CATARINA: A LOOK AT ARITHMETIC TEACHING THROUGH SCHOOL REPORTS (1930 - 1940)
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13930
Cintia Schneider, David Antonio da Costa
1-14
pdf (Português (Brasil))
TIKTOK COMO AUXILIAR NA APRENDIZAGEM DO CONCEITO DE FRAÇÃO NO 6º ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13086
Marinete Santana Wutke Welmer, Valdinei Cezar Cardoso
1-19
pdf (Português (Brasil))
SIMULATIONS AND APPLICATIONS AS FACILITATORS IN TEACHING OF DIFFERENTIAL EQUATIONS
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13782
Murilo Carvalho Feitosa, Francisco Wagner Soares Oliveira, Otávio Paulino
1-21
pdf (Português (Brasil))
Linear Diophantine Equations: historical aspects and contributions in teaching and learning processes
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v11i33.11186
Maurício José Nascimento Macêdo, Mikaelle Barboza Cardoso
1-15
pdf (Português (Brasil))
A PROPOSAL FOR A HISTORICAL APPROACH OF EULER’S RELATIONSHIP WITH THE SUPPORT OF AUGMENTED REALITY
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13632
Paulo Vitor da Silva Santiago, Francisco Cleuton de Araújo
1-21
pdf (Português (Brasil))
WOMEN IN POSTGRADUATE MATHEMATICS: CHALLENGES AND PERSPECTIVES IN A MALE-DOMINATED FIELD
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13915
Daiana da Silva Oliveira, Karina Siqueira Santos, Alana Nunes Pereira
1-22
pdf (Português (Brasil))
A PROOF OF THE PYTHAGOREAN THEOREM FROM THE POINT OF VIEW OF RAIMUNDO TEIXEIRA MENDES
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.12987
Marcia Aparecida Garcia Teixeira, Irene Magalhães Craveiro
1-19
pdf (Português (Brasil))
SOME STUDENT CONCEPTS OF FUNDAMENTAL TEACHING ABOUT THE USE OF THE MATIFIC PLATFORM IN MATHEMATICS TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13712
João Pedro Mardegan Ribeiro
1-18
pdf (Português (Brasil))
Relato de Experiência
REPORT OF AN EXPERIENCE AT PIBID: A STUDENT'S VIEW ON HER EXPERIENCES AND CHALLENGES
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13591
Jamilly Luma Santos Silva, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
1-17
pdf (Português (Brasil))
CONTRIBUTIONS OF THE MANCALA GAME TO MATH TEACHING: AN EXPERIENCE REPORT
DOI:
https://doi.org/10.30938/bocehm.v12i34.13149
Ana Paula Arruda de Oliveira, Deumara Galdino de Oliveira
1-15
pdf (Português (Brasil))
tamanhoFont
A+
A
A-
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Deutsch
English
Español (España)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
Teacher Training
Mathematics
GeoGebra
Ceará
Mancala
Proportion
Strategies
Chessboard
Carpenter's Square
treatises
algebra
trigonometry
Textbook
Expertise
Divisors
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
A MATEMÁTICA DE RENÉ DESCARTES
1527
ESTUDO DA ÁLGEBRA
1495
A matemática utilizada no cotidiano do trabalhador rural: o cultivo de cheiro verde na agricultura familiar
1470
A HISTÓRIA DA MATEMÁTICA NO ENSINO E NA APRENDIZAGEM DA MULTIPLICAÇÃO
1198
Estágio Supervisionado em ensino de Matemática: um relato de experiência na Educação de Jovens e Adultos
1169
MÉTODO ALTERNATIVO DE MULTIPLICAÇÃO CHINÊS
1149
HISTÓRIA DA MATEMÁTICA NO BRASIL:Principais marcos da evolução da pesquisa cientifica matemática no Brasil.
1135
CARL FRIEDRICH GAUSS
1129
Dominó
1039
TECNOLOGIAS DIGITAIS DA INFORMAÇÃO E COMUNICAÇÃO NO ENSINO DE MATEMÁTICA EM TEMPOS DE PANDEMIA
997
Função Quadrática e área máxima de retângulo em livros didáticos do Ensino Médio
955
Resolução de Problemas como estratégia de ensino-aprendizagem de Matemática
696
Storytelling como uma metodologia ativa no ensino de Matemática
672
MOVIMENTO DA MATEMÁTICA MODERNA NO BRASIL
622
HISTÓRIA DA REPRESENTAÇÃO DOS NÚMEROS NA FORMA DECIMAL
601
O Método da Exaustão e o uso de Tecnologias Digitais
596
Educação Matemática Crítica: Um olhar Histórico
554
DOS LOGARITMOS DE NAPIER À MAIS BELA DE TODAS AS FÓRMULAS
531
Conceitos da Teoria dos Grafos no desenvolvimento do raciocínio lógico aplicados aos jogos com estudantes da EJA
527
Máximos e mínimos de funções
489