Physical Education in Education of Youngsters and Adults.

an experience report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v2i3.3666

Keywords:

Supervised internship. Physical Education. Education of Youngsters and Adults.

Abstract

The supervised internship is a fundamental component in teacher education that allows reflection on educational action. Therefore, this study has a qualitative approach and is characterized as an experience report, being developed in the fourth stage as a mandatory curricular component, which corresponds to the High School phase of the Physical Education degree course at the Regional University of Cariri (URCA), in Iguatu-CE campus. Thus, the following results were obtained: 1) Due to age discrepancy within Education of Youngsters and Adults (EJA) classes, class planning can prove to be a difficult process, and 2) During initial academic education, future teachers are not properly prepared to work with that audience. However, it was concluded that changes in the educational system are still necessary, as it is necessary for the teacher to seek ways of adaptations and reflections aimed at the EJA public.

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Author Biographies

Sabrina Souza Augusto, Universidade Regional do Cariri

Graduanda em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Regional do Cariri. Integrante do Grupo de Estudo, Aplicação e Pesquisa em Avaliação Motora.

Contribuição de autoria: Referencial teórico em relação as categorias Estágio Supervisionado e Educação de Jovens e Adultos, coleta dos dados, descrição dos métodos utilizados na pesquisa, discussão dos dados e considerações finais.

Leandro Alencar de Andrade, Universidade Regional do Cariri

Graduando em Licenciatura em Educação Física na Universidade Regional do Cariri. Bolsista de pesquisa (PIBIC-URCA).

João Paulo Holanda da Silva, Universidade Regional do Cariri

Graduando na Universidade Regional do Cariri. Monitor do projeto de extensão: Dança de Salão no Espaço Acadêmico

Alessandra de Oliveira Maciel, Universidade Estadual do ceará

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (2019). Técnica em Educação na Secretaria Municipal da Educação de Fortaleza. Membro do Grupo de Pesquisa Instrumento, Modelo e Política em Avaliação Educacional (IMPA/UECE/CNPq).

Nárgila Mara da Silva Bento, Universidade Regional do Cariri

Professora Substituta na Universidade Regional do Cariri – URCA/Iguatu-Ce. Mestra em Educação Física pelo Programa de Pós-graduação em Educação Física da Universidade Federal Vale do São Francisco (UNIVASF).

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Published

2020-09-28

How to Cite

AUGUSTO, S. S.; ANDRADE, L. A. de; SILVA, J. P. H. da; MACIEL, A. de O.; BENTO, N. M. da S. Physical Education in Education of Youngsters and Adults.: an experience report. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 2, n. 3, p. e233666, 2020. DOI: 10.47149/pemo.v2i3.3666. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3666. Acesso em: 22 jul. 2024.