Educational and social practices carried out by NUAFRO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v2i3.3664

Keywords:

Black movement. NUAFRO. Educational practices.

Abstract

We know that the fight for equal rights is a struggle not only today, but it has a historical context behind it. The Negro movement is one of the main struggles for equality present in Brazil. Based on this basis, our study has the main objective of identifying and recognizing the educational practices that are carried out at NUAFRO (Laboratory of studies and research in Afro-Brazilianities, gender and family) in the city of Fortaleza-CE. In this context, ask how Nuafro came about and what educational practices developed by this laboratory. As a methodological procedure, we used a bibliographic search based on authors such as SOARES (2015), (DOMINGUES, 2007), (LIBANEO, 2010), among others. In addition to the field research carried out at the Laboratory. To obtain possible results, we divided the study into four parts, namely: Introduction, methodology, results and discussions and finally, the final considerations.

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Author Biographies

Maria Aparecida Alves da Costa, Universidade Estadual do Ceará

Doutoranda e Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade Estadual do Ceará, Licenciada em Pedagogia pela Universidade Estadual do Piauí (2013). Integrante do Grupo de Estudos Práticas Educativas Memórias e Oralidades-PEMO.

Davison da Silva Souza, Universidade Estadual do Ceará

Graduando em Pedagogia pela Universidade Estadual do Ceará. Ex-integrante do Programa de Educação Tutorial (PET) de maio até dezembro de 2018. Com enfoque em Educação Antirracista e Educação Popular.

Francisco Mário Carneiro da Silva, Universidade Estadual do Ceará

Graduando em Pedagogia Pela Universidade Estadual do Ceará. Foi integrante do Programa de Ensino Tutorial vinculado ao curso de Pedagogia da Universidade Estadual do Ceará, de Maio de 2018 a Dezembro de 2018, desempenhando atividades de Ensino.

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Published

2020-09-28

How to Cite

COSTA, M. A. A. da; SOUZA, D. da S.; SILVA, F. M. C. da. Educational and social practices carried out by NUAFRO. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 2, n. 3, p. e233664, 2020. DOI: 10.47149/pemo.v2i3.3664. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3664. Acesso em: 4 jul. 2024.