English Emergency Remote Teaching: experience report in the municipal network of Fortaleza during the Covid-19 pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e021019

Keywords:

English, Emergency Remote Teaching, Pandemic

Abstract

This article consists of an experience report in providing English emergency remote classes to the eighth and ninth grades of an elementary full-time school in Fortaleza, from March to December 2020, the first year marked by the adoption of measures against the Covid-19 pandemic.The methodology used in the classes mixed the use of written activities, available on a specific website provided by the full-time school, and the transmission of online classes. Considering the restrictions on students’s access to the internet, the emergency measures ended up not producing the expected results in terms of participation and learning.

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Author Biographies

Bruno Carneiro de Andrade, Universidade Estadual do Ceará

Mestrando em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE) e graduado em Letras Inglês e Jornalismo pela Universidade Federal do Ceará (UFC). É professor de Língua Inglesa da Rede Municipal de Fortaleza desde 2016.

Eloísa Maia Vidal, Universidade Estadual do Ceará

Doutora em Educação, professora associada do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará. Desenvolve pesquisas nas áreas de política e gestão educacional, gestão escolar e avaliação em larga escala.

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Published

2021-09-11

How to Cite

ANDRADE, B. C. de .; VIDAL, E. M. . English Emergency Remote Teaching: experience report in the municipal network of Fortaleza during the Covid-19 pandemic. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 2, n. 3, p. e021019, 2021. DOI: 10.51281/impa.e021019. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6799. Acesso em: 3 jul. 2024.