State of the question: funding full-time education in Brazil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e023013

Keywords:

Integral education, Education financing, Full-time school

Abstract

The article presents results from publications in the area of ​​Education on the financing of full-time education experiences, nationwide between 1996 and 2020. In the search engines on the websites of the Capes Periodicals Portal and the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations the descriptors “full-time education”, “full-time school”, “education financing” and other terms were used individually or in combination, and five academic productions were produced, including articles, dissertations and theses. They show the expansion of full-time education experiences, directly or indirectly inspired by the federal program Mais Educação, in Brazilian states and municipalities, or with resources from Fundeb. The studies carried out so far point to limits to the sustainability and expansion of initiatives due to funding sources.

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Author Biographies

Bruno Carneiro de Andrade, Universidade Estadual do Ceará

Doutorando em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE) e graduado em Letras Inglês e Jornalismo pela Universidade Federal do Ceará (UFC). É professor de Língua Inglesa da Rede Municipal de Fortaleza desde 2016.

Eloisa Maia Vidal, Universidade Estadual do Ceará

Doutora em Educação, professora associada do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará. Desenvolve pesquisas nas áreas de política e gestão educacional, gestão escolar e avaliação em larga escala.

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Published

2023-12-16

How to Cite

ANDRADE, B. C. de; VIDAL, E. M. State of the question: funding full-time education in Brazil. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 4, p. e023013, 2023. DOI: 10.51281/impa.e023013. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/12087. Acesso em: 17 may. 2024.