Impacts of the Covid-19 pandemic on large-scale assessments in Brazil: brief reflections

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e021010

Keywords:

Evaluation of School Education, Educational Policy Guidelines, Educational Technology

Abstract

This work aims to investigate the impacts of the Covid-19 pandemic on large-scale assessments, since the transition from face-to-face to remote education, in the middle of the school year, further exposed the weaknesses of Brazilian public education and brought new ones challenges for managers, teachers and students to overcome. It is a research with a qualitative approach of bibliographic and documentary nature. Institutional assessments are considered relevant, especially when it comes to monitoring student performance, however, during the Covid-19 pandemic, many states stopped applying their external assessments, postponed or adapted their student performance assessment models, however, the technocratic logic tends to further deepen educational inequalities.

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Author Biographies

Alisson Slider do Nascimento de Paula, Centro Universitário Inta

Pós-Doutor em Educação e Doutor em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE). Professor do Centro Universitário Inta (UNINTA). Coordenador do Grupo de Pesquisa em Trabalho e Política Educacional (GPTPOED).

Maria Beatriz do Nascimento Rodrigues, Universidade Estadual Vale do Acaraú

Graduada em Letra – Português pela Universidade Estudal Vale do Acaraú (UVA). Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Trabalho em Política Educacional (GPTPOED).

Thiago Tavares Soares, Centro Universitário Inta

Mestre em Saúde Coletiva pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Professor do Centro Universitário Inta (UNINTA). Pesquisador do Grupo de Pesquisa em Trabalho e Política Educacional (GPTPOED).

Kátia Regina Rodrigues Lima, Universidade Regional do Cariri

Doutora em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Professora da Universidade Regional do Cariri (URCA). Coordenadora do Grupo de Pesquisa em Trabalho e Política Educacional (GPTPOED).

References

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Published

2021-08-27

How to Cite

PAULA, A. S. do N. de; RODRIGUES, M. B. do N.; SOARES, T. T.; LIMA, K. R. R. Impacts of the Covid-19 pandemic on large-scale assessments in Brazil: brief reflections. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 2, n. 2, p. e021010, 2021. DOI: 10.51281/impa.e021010. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/6382. Acesso em: 22 jul. 2024.