Redefining teaching practice

experiences in times of pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v2i3.3917

Keywords:

Teaching Practice. Teacher Continuing Education. Educational Technology. Pandemic.

Abstract

This article is an exploratory and descriptive study, of the experience report type, with a qualitative approach, elaborated in the context of remote education due to the Covid-19 pandemic, based on information punctuated by teachers who work in the 4th year of elementary school, from the municipal public school system of Crato-Ceará, aiming to promote reflections about limits, challenges and possibilities through experiences indicated by them. Contemplating discussions about the use of Information and Communication Technologies in education, continuing education of teachers, teaching practices and educational policies, the study is supported by the contributions of Imbernón (2009, 2016), Tardif (2014) as well as in public policies in education.

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Author Biographies

Narjara Peixoto Xavier Bezerra, Universidade Regional do Cariri - Urca

Graduada em Pedagogia, Especialista em Gestão Educacional, Mestranda em educação pela Universidade Regional do Cariri, Professora efetiva da educação básica da rede pública municipal de ensino do Crato- CE.

Antonia Pereira Veloso, Universidade Regional do Cariri - Urca

Graduada em Pedagogia, Especialista em Gestão da Educação Pública- CAED-UFJF, Tecnologias em educação PUC-RIO, Educação Pobreza e Desigualdade Social-UFC. Mestranda  em Educação pela Universidade Regional do Cariri. Professora da Rede Básica Municipal de Nova Olinda-Ce.

Emerson Ribeiro, Universidade Regional do Cariri - Urca

Professor adjunto da Universidade Regional do Cariri. Formado em geografia pela Universidade de Sorocaba e Pedagogia pela Universidade do estado de Minas Gerais. Mestre e Doutor pela Universidade de São Paulo com pós-doutorado pela Universidade Federal da Paraiba.

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Published

2021-01-03

How to Cite

BEZERRA, N. P. X.; VELOSO, A. P.; RIBEIRO, E. Redefining teaching practice: experiences in times of pandemic. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 2, p. 323917, 2021. DOI: 10.47149/pemo.v2i3.3917. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3917. Acesso em: 22 jul. 2024.