Partnership between school and family in the integral education of the child

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v1i1.3476

Keywords:

Family-Scool, Responsibility, Integral training

Abstract

This production aims to analyze the relationships between family and school as institutions responsible for the integral formation of the student-child in the light of recent productions that bring up the discussion about the family-school relationship. For that, Bibliographic Research was used as a methodology, in order to structure a reflection on the subject through the constitution of a theoretical map. The importance of research is due to the fact that it understands the family-school relationship as a necessary tool for the integral development of the child, and, thus, lead us to a reflection on how we can break with old difficulties in order to strengthen ties between these two institutions, at least, to strengthen them in the perspective of an improvement in the integral formation of  the subject. Given the conditions of mutual responsibility between family and school, it is concluded that a relationship between these two institutions is extremely important.

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Author Biographies

Maria Aparecida Alves da Costa, Universidade Estadual do Ceará

Doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade Estadual do Ceará, Mestra em Educação pelo mesmo programa (2019). Especialista em Psicopedagogia (ISSJT)(2017), Licenciada em Pedagogia pela Universidade Estadual do Piauí (2013).

Francisco Mário Carneiro da Silva, Universidade Estadual do Ceará

Graduando de Pedagogia pela Universidade Estadual do Ceará. Foi integrante do Programa de Ensino Tutorial vinculado ao curso de Pedagogia da Universidade Estadual do Ceará, de Maio de 2018 a Dezembro de 2018, desempenhando atividades de Ensino.

Davison da Silva Souza, Universidade Estadual do Ceará

Graduando em Pedagogia pela universidade estadual do Ceará. Ex-Integrante do programa de Educação tutorial (PET) de maio até dezembro de 2018. Com enfoques em estudos antirracistas e de Educação popular.

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Published

2019-04-30

How to Cite

COSTA, M. A. A. da; SILVA, F. M. C. da; SOUZA, D. da S. Partnership between school and family in the integral education of the child. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 1–14, 2019. DOI: 10.47149/pemo.v1i1.3476. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3476. Acesso em: 22 jul. 2024.