Social impact in Posgraduate Education as an evaluation criterion: as open field

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e023012

Keywords:

Postgraduate studies, Social impact, State of knowledge, Scientific communication

Abstract

This article presents the results of scientific initiation research funded by the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq), part of a national project on the expansion and quality of higher education in the context of the National Education Plan (2014–2024). The main objective is to map the theme of social impact and its relationship with postgraduate education in Brazil, using two repositories: the Catalog of Theses and Dissertations and the Portal of Periodicals of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES). The importance of these studies in identifying gaps and analyzes that contribute to the advancement of scientific knowledge is highlighted.

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Author Biographies

Allan Solano Souza, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Coordenador e Docente Permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte.

Jader Juvino da Silva, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)

Graduado em Pedagogia, pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte. Foi bolsista do Programa de Bolsas de Iniciação Científica, com financiamento do CNPq.

Maria Elizângela Mendes Pereira, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)

Graduanda do curso de Pedagogia, da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte e membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Estado, Educação e Sociedade (GEPEES/UERN/CNPq). Atualmente, é bolsista de Iniciação Científica do CNPq.

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Published

2023-12-14

How to Cite

SOUZA, A. S.; SILVA, J. J. da; PEREIRA, M. E. M. Social impact in Posgraduate Education as an evaluation criterion: as open field. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 4, p. e023012, 2023. DOI: 10.51281/impa.e023012. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/12112. Acesso em: 20 may. 2024.