School Indiscipline Post-Covid-19 Pandemic in Ceará Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v4.e49171

Keywords:

School indiscipline, In-person Return, Ceará education

Abstract

This work aims to present, from the perspective of the teacher, the factors that contribute to school indiscipline in the return of face-to-face school activities after the post-Covid-19 pandemic social isolation. It is pertinent that indiscipline in the classroom is a complicating factor for teaching and learning to occur, and that remote teaching has mischaracterized the idea of ​​the formal classroom, group participation, and other activities of school praxis in the learning context. . The research was carried out through electronic questionnaires, with teachers from the state public network of Ceará. The main challenge for teachers, in the current context of education, is to develop students' socio-emotional skills, motivating themselves and redoing their pedagogical work.

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Author Biographies

Gabriela Pereira Souza, Instituto Federal de Educação do Ceará

Pedagoga, servidora do município de Maracanaú, cedida para o Governo do Estado do Ceará, exercendo a função de Coordenadora Escolar, especialista em Gestão Escolar, mestranda em Educação Profissional e Tecnológica no Instituto Federal de Educação do Estado do Ceará.

Sandro César Silveira Jucá, Instituto Federal de Educação do Ceará

Professor titular e pesquisador do IFCE, atuando como docente nos Mestrados ProfEPT (Educação Profissional e Tecnológica em rede nacional), PPGER (Mestrado Acadêmico em Energias Renováveis) e no Doutorado Acadêmico da Rede Nordeste de Ensino (RENOEN) no IFCE.

Solonildo Almeida da Silva, Instituto Federal de Educação do Ceará

Professor do Instituto Federal do Ceará - Reitoria, Professor titular e pesquisador do IFCE, atuante como docente no Mestrado ProfEPT (Educação Profissional e Tecnológica em rede nacional).  Membro do corpo editorial do Educação Profissional e Tecnológica em Revista.

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Published

2022-11-21

How to Cite

SOUZA, G. P. .; JUCÁ, S. C. S. .; SILVA, S. A. da . School Indiscipline Post-Covid-19 Pandemic in Ceará Education. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 4, p. e49171, 2022. DOI: 10.47149/pemo.v4.e49171. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/9171. Acesso em: 22 jul. 2024.