The perception of a group of students about the context of remote education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v.4.7088

Keywords:

Remote teaching, Education, Teaching methodology

Abstract

The proposal presents an experience of using academic research tools to carry out a study on the perception of students in remote learning: what did students learn? Did they learn? And How do you qualify the lessons learned in the face of the pandemic context? To solve the problems presented, we used quantitative/qualitative research through an electronic form with a representative universe of students who are following the classes synchronously in the researched institution. To support the research debates, we used the thinking of authors such as Amante, Cartoni and Costa about remote teaching methodologies and distance education. From the answers, it was possible to reflect on the difficulties of access that each one faces in the face of reality, and produce scientific knowledge to debate teaching-learning, as well as strengthen practice, technological knowledge, and how students and teachers are making use of skills and digital skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Francisco Karisson Chagas Lima, Escola de Ensino Médio em Tempo Integral Josefa Alves Bezerra

Licenciado em Química (IFCE), especialista em Educação Profissional e Tecnológica (IFCE), professor da Escola de Ensino Médio em Tempo Integral Josefa Alves Bezerra  (SEDUC/CE).

Josefa Lúcia Morais Silva, Escola de Ensino Médio em Tempo Integral Josefa Alves Bezerra

Licenciatura em História Universidade do Vale do Acaraú; graduanda Bacharel em Serviço Social (IFCE) – Campus Iguatu – CE, “Lato Sensu” em História e Cultura Africana e Afro-brasileira, professora da Escola de Ensino Médio em Tempo Integral Josefa Alves Bezerra (SEDUC/CE)

References

AMANTE, Lúcia; OLIVEIRA, Isolina; PEREIRA, Alda - Cultura da avaliação e contextos digitais de aprendizagem: o modelo PrACT. "ReDOC: Revista Docência e Cibercultura" [Em linha]. V. 1, n 1, p. 135-150, 2017.

CARTONI, Daniela Maria. Ciência e conhecimento científico. Anuário da Produção Acadêmica Docente. v.3, n. 5, 2009.

COSTA, Inês Teresa Lyra Gaspar da - Metodologia do ensino a distância - Salvador: UFBA, 2016.

MARCONI, Marina de Andrade; LAKATOS, Eva Maria. Fundamentos de metodologia científica. São Paulo: Atlas, 2003.

SANTOS, Edméa. Pesquisa-formação na cibercultura. Teresina: EDUFPI, 2019.

SILVA, Edna Lúcia da. MENEZES, Estera Muszkat. Metodologia da pesquisa e elaboração de dissertação – 3. ed. rev. atual. – Florianópolis: Laboratório de Ensino a Distância da UFSC, 2001.

SILVA, Marco. O fundamento comunicacional da avaliação da aprendizagem na sala de aula online. UERJ, 2005.

Published

2022-01-07

How to Cite

LIMA, F. K. C.; SILVA, J. L. M. . The perception of a group of students about the context of remote education. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 4, p. e47088, 2022. DOI: 10.47149/pemo.v.4.7088. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/7088. Acesso em: 22 nov. 2024.