Evaluation of pedagogical practices and teacher training on childhood education during the pandemic period

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e021006

Keywords:

Teacher training, Childhood Education, Pedagogical practices, Remote classes

Abstract

Considering the need to reframe the pedagogical practices on Childhood Education, both in the capital and countryside of Ceará, during the pandemic of the new Coronavirus in their online classes. Thus, this article aims to come up with arguments and concepts which aim at reflecting on new experiences and challenges which arose in Childhood Education along thies period. This research used a qualitative approach and was carried out with Early Childhood Education teachers in the capital and countryside of Ceará, during June 2020. As its presented results, the distance learning modality, much more than the classroom learning, needs a committed and collaborative group work, in relation to the pedagogical practices of teachers of early childhood education in this pandemic period, there was an effective adaptation to the new.

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Author Biographies

Lindolfo Ramalho Farias Júnior, Centro Universitário Christus

Licenciado em Letras. Professor na Rede Estadual do Ceará. Professor no Centro Universitário Christus. Doutorando em Educação no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual do Ceará (PPGE/UECE).

Hebe Mara dos Santos Vieira, Secretaria de Educação do Estado do Ceará

Licenciada em Matemática. Professora na Rede Estadual do Ceará. Especialista no ensino da Matemática.

Francisco Leustene dos Santos Vieira, Universidade Estadual do Ceará

Graduado em Comunicação Social. Secretário do Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas –EaD da Universidade Estadual do Ceará/Universidade Aberta do Brasil – UAB/Capes. Especialista em Educação a Distância.

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Published

2021-04-30

How to Cite

FARIAS JÚNIOR, L. R.; VIEIRA, H. M. dos S.; VIEIRA, F. L. dos S. Evaluation of pedagogical practices and teacher training on childhood education during the pandemic period. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 2, n. 1, p. e021006, 2021. DOI: 10.51281/impa.e021006. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/4795. Acesso em: 22 jul. 2024.