Self-assessment of the infrastructure dimension of the Physical Education Course at URCA, Iguatu-CE Campus: Perception of students, teachers, and managers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51281/impa.e025020

Keywords:

Infrastructure, Physical Education, Self-Assessment

Abstract

Infrastructure is a determining factor in the training of new professionals. In this context, Physical Education requires several essential structures to support students in developing skills throughout their academic journey. This study aimed to conduct a self-assessment of the infrastructure of the Physical Education course at URCA, Iguatu-CE campus. It is a mixed-methods study conducted in the interior of the state of Ceará, involving five students, five professors, and three administrators. Data were collected through an evaluation form addressing the components of the Physical Education infrastructure and a semi-structured interview. Quantitative data were analyzed using descriptive statistics, while qualitative data were examined through thematic analysis. The evaluation revealed an overall regularity in the infrastructure provided, indicating moderate satisfaction among participants. However, the responses also highlighted the need for improvements, given the complexity of the course. Despite these challenges, the program meets institutional requirements and complies with regulatory standards.

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Author Biographies

Douglas Alves da Silva, Universidade Estadual do Ceará (UECE)

Professor efetivo da Secretaria Municipal de Educação da cidade de Jucás-CE. Professor Temporário do Curso de Educação Física – URCA. Mestrando no Curso de Mestrado Profissional do Ensino na Saúde CMEPES – UECE.

Maria Rosângela Dias Pinheiro, Universidade Regional do Cariri (URCA)

Professora Temporária do Curso de Educação Física – URCA, Campus de Iguatu-CE.
Mestra em Educação Física pelo Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física (PAPGEF) da Universidade Federal da Paraíba (UFPB) e Universidade de Pernambuco (UPE).

André Luis Façanha da Silva, Universidade Federal da Paraíba (UFPB)

Professor adjunto do curso de educação física da UFPB. Pós doutorando em Educação - PPGE UECE. Grupo IMPA.

Silvana Clares Vieira, Universidade Regional do Cariri (URCA)

Residente em Saúde Mental Coletiva, pela Escola de Saúde Pública do Ceará. Especialista em Educação Física, Saúde e Lazer, pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará

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Published

2025-08-11

How to Cite

SILVA, D. A. da; PINHEIRO, M. R. D.; SILVA, A. L. F. da; VIEIRA, S. C. Self-assessment of the infrastructure dimension of the Physical Education Course at URCA, Iguatu-CE Campus: Perception of students, teachers, and managers. Revista de Instrumentos, Modelos e Políticas em Avaliação Educacional, [S. l.], v. 6, p. e025020, 2025. DOI: 10.51281/impa.e025020. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/impa/article/view/15840. Acesso em: 5 dec. 2025.