Public Policies for Quilombola Communities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v3i1.6342

Keywords:

Structural Racism, Public Policy, Quilombolas

Abstract

This article is the result of consistent research in a survey of scientific production in the Public Policy area, which has as its main or partial scope the themes of Public Policies for Quilombola Communities and Structural Racism. The methodology used in the research was the "state of the matter", with the objective of identifying the scientific productions available at the base of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - CAPES and Scientific Electronic Library Online - Scielo from that period is justified by the identification of the analyzed theme and the mentioned works. The importance of public policies, as instruments for promoting equality to certain social groups, due to historical factors, is reflected not only by academic production, but also by the logistics adopted to implement these policies.

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Author Biographies

Alinne Nauane Espíndola Braga, Centro de Ensino Superior do Amapá

Mestranda em Planejamento e Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará; Especialista em Direito Processual no Centro de Ensino Superior do Amapá-CEAP (2013) e Docência do Ensino Superior no Instituto de Ensino Superior do Amapá-IESAP (2014). Possui graduações na Universidade Federal do Amapá-UNIFAP (2008) em História e no Centro do Ensino Superior do Amapá-CEAP (2009) em Direito. Tem experiência advocacia civilista, com foco em Direito Empresarial e Direito de Família. Atualmente é professora de Direito Processual Civil na Faculdade Brasil Norte-FABRAN e Direito Empresarial e Direito Administrativo no Centro de Ensino Superior do Amapá-CEAP. Atua como Professora Advogada do Núcleo de Prática Jurídica da Faculdade Brasil Norte-FABRAN.

Raimunda Conceição Rosa Pedrosa, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Amapá

Mestranda em Planejamento e Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará-UECE; Técnica em Assuntos Educacionais no IFAP e professora classe D da SEED/AP.

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Published

2021-04-30

How to Cite

BRAGA, A. N. E.; PEDROSA, R. C. R. Public Policies for Quilombola Communities. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e316342, 2021. DOI: 10.47149/pemo.v3i1.6342. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342. Acesso em: 19 may. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Perspectivas e compromissos com a sustentabilidade: olhares diversos sobre o desenvolvimento rural sustentável