About metrics and indexing
some approximations of Revista Práxis Educacional on Google Scholar
DOI:
https://doi.org/10.47149/pemo.v3i1.4418Keywords:
Revista Práxis Educacional, Citation Index, Index-i10, Google ScholarAbstract
This article aims to present the current composition of the H and i10 indexes of Revista Práxis Educacional on its Google Scholar profile, as well as some analyzes resulting from the triangulation of data from articles attributed with index-i10, in the period analyzed between 2015 to 2019. For this purpose, a case study was carried out, using a quantitative analysis based on the data extracted from the journal's profile, based on a survey of the metrics and a comparative study of the examined bibliography. The results found point to advances in the increase of these indexes, as well as allow the implementation of better strategies regarding the monitoring and evolution of articles published in the journal.
Downloads
References
ARGENTI PEREZ, M. C. Infância e escolarização: discutindo a relação família, escola e as especificidades da infância na escola. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 8, n. 12, p. 11-25, 2012. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/684. Acesso em: 20 nov. 2020.
BANKS, Marcus A. The excitement of Google Scholar, the worry of Google Print. Biomedical Digital Libraries, Reino Unido, v. 2, n. 2, p. 1-3, mar./2005. Disponível em: https://bio-diglib.biomedcentral.com/articles/10.1186/1742-5581-2-2. Acesso em: 7 nov. 2020.
DUARTE, A. W. B.; OLIVEIRA, D. A. Valorização profissional docente nos sistemas de ensino de Minas Gerais e Pernambuco. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 10, n. 17, p. 67-97, 2014. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/780. Acesso em: 20 nov. 2020.
BASTOS, F. S. A contribuição da universidade para a formação do sujeito moral. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 4, n. 5, p. 173-190, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/582. Acesso em: 20 nov. 2020.
CARNEIRO, R. U. C. Educação inclusiva na educação infantil. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 8, n. 12, p. 81-95, 2012. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/688. Acesso em: 20 nov. 2020.
CARVALHO, M. J. A liderança na organização escolar: o diretor. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 8, n. 13, p. 193-209, 2013. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/717. Acesso em: 20 nov. 2020.
DHAMMI, Ish Kumar; HAQ, Rehan Ul. What is indexing. Indian Journal of Orthopaedics, India, v. 50, n. 2, p. 115-116, mar./2016. Disponível em: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4800951/#. Acesso em: 1 nov. 2020.
EYSENBACH, Gunther; DIEPGEN, Thomas L. Towards quality management of medical information on the internet: evaluation, labelling, and filtering of information. British Medical Journal, Reino Unido, v. 317, n. 7171, p. 1496-1500, nov./1998. Disponível em: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1114339/. Acesso em: 9 nov. 2020.
FONT, V.; BREDA, A. Competências profissionais na formação inicial de professores de matemática. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 11, n. 19, p. 17-34, 2015. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/818. Acesso em: 20 nov. 2020.
FRANCO, M. A. R. S. Didática: uma esperança para as dificuldades pedagógicas do ensino superior?. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 9, n. 15, p. 147-166, 2013. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/750. Acesso em: 20 nov. 2020.
FRANCO, M. A. R. S.; GILBERTO, I. J. L. O observatório da prática docente como espaço de compreensão e transformção das práticas. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 6, n. 9, p. 125-145, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/637. Acesso em: 20 nov. 2020.
GARFIELD, Eugene. Citation indexing for studying science. Nature, Reino Unido, v. 227, n. 5259, p. 669-671, ago./1970. Disponível em: https://www.nature.com/articles/227669a0#citeas. Acesso em: 08 nov. 2020.
GARFIELD, Eugene. Citation indexes for science. A new dimension in documentation through association of ideas.. International Journal of Epidemiology, Wentworthville, v. 35, n. 5, p. 1123-1127, set./2006. Disponível em: https://academic.oup.com/ije/article/35/5/1123/762383. Acesso em: 13 nov. 2020.
GARFIELD, Eugene. The History and Meaning of the Journal Impact Factor. JAMA, Estados Unidos, v. 295, n. 1, p. 90-93, jan./2006. Disponível em: https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/202114. Acesso em: 13 nov. 2020.
GARFIELD, Eugene. The evolution of the Science Citation Index. International Microbiology, Espanha, v. 10, n. 1, p. 65-69, set./2007. Disponível em: http://garfield.library.upenn.edu/papers/barcelona2007a.pdf. Acesso em: 6 nov. 2020.
GOOGLE SCHOLAR. Google Scholar Metrics. Disponível em: https://scholar.google.com/intl/en/scholar/metrics.html. Acesso em: 9 nov. 2020.
GOOGLE SCHOLAR. Inclusion Guidelines for Webmasters. Disponível em: https://scholar.google.com/intl/en/scholar/inclusion.html. Acesso em: 9 nov. 2020.
HARZING, Anne-wil K.; WAL, R. V. D. Google Scholar as a new source for citation analysis. Ethics in Science and Environmental Politics, Alemanha, v. 8, n. 1, p. 61-73, jan./2008. Disponível em: https://www.int-res.com/abstracts/esep/v8/n1/p61-73/. Acesso em: 10 nov. 2020.
HIRSCH, J. E.. An index to quantify an individual's scientific research output. Proceedings of the National Academy of Sciences, Estados Unidos, v. 102, n. 46, p. 16569-16572, nov./2005. Disponível em: https://www.pnas.org/content/102/46/16569. Acesso em: 9 nov. 2020.
ILHA, F. R. S.; HYPOLITO, Álvaro M. O trabalho docente no início da carreira e sua contribuição para o desenvolvimento profissional do professor. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 10, n. 17, p. 99-114, 2014. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/781. Acesso em: 20 nov. 2020.
MATOS, S. N.; MENDES, E. G. A proposta de inclusão escolar no contexto nacional de implementação das políticas educacionais. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 10, n. 16, p. 35-59, 2014. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/762. Acesso em: 20 nov. 2020.
MIDLEJ, M. M. B. C.; FIALHO, N. H. Universidade e região. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 171-189, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/487. Acesso em: 20 nov. 2020.
MINGERS, John; LIPITAKIS, Evangelia A.. Counting the citations: a comparison of Web of Science and Google Scholar in the field of business and management. Scientometrics, Alemanha, v. 85, n. 2, p. 613-625, nov./2010. Disponível em: https://dl.acm.org/doi/10.5555/1872892.1872906. Acesso em: 11 nov. 2020.
MOURA, T. M. M. Formação de educadores de jovens e adultos: realidade, desafios e perspectivas atuais. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 5, n. 7, p. 45-72, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/601. Acesso em: 20 nov. 2020.
NORUZI, Alireza. Google Scholar: The New Generation of Citation Indexes. Libri, Irã, v. 55, n. 4, p. 170-180, dez./2007. Disponível em: https://www.degruyter.com/view/journals/libr/55/4/article-p170.xml. Acesso em: 8 nov. 2020.
NUNES, C. P. As ciências da educação e a prática pedagógica: sentidos atribuídos por estudantes do curso de pedagogia. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 7, n. 10, p. 157-159, 2011. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/657. Acesso em: 20 nov. 2020.
PEREZ, M. I. L. Competência: uma noção plástica, polissêmica e polimorfa. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 57-65, 2005. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/480. Acesso em: 20 nov. 2020.
SAMPAIO, M. N. Educação de Jovens e Adultos: uma história de complexidade e tensões. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 5, n. 7, p. 13-27, 2009. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/600. Acesso em: 20 nov. 2020.
SECKEL, M. J.; FONT, V. Competencia de reflexión en la formación inicial de profesores de matemática en Chile. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 11, n. 19, p. 55-75, 2015. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/834. Acesso em: 20 nov. 2020.
SILVA, C. V. M.; FRANCISCHINI, R. O surgimento da educação infantil na história das políticas públicas para a criança no brasil. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 8, n. 12, p. 257-276, 2012. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/699. Acesso em: 20 nov. 2020.
TRUEX, Duane; CUELLAR, Michael; TAKEDA, Hirotoshi. Assessing Scholarly Influence: Using the Hirsch Indices to Reframe the Discourse. Journal of the Association for Information Systems, Estados Unidos, v. 10, n. 7, p. 560-594, jul./2009. Disponível em: https://aisel.aisnet.org/jais/vol10/iss7/1. Acesso em: 11 nov. 2020.
VALENTE, G. S. C.; VIANA, L. de O. O ensino de nível superior no brasil e as competências docentes: um olhar reflexivo sobre esta prática. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 6, n. 9, p. 209-226, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/641. Acesso em: 20 nov. 2020.
VERCEZE, R. M. A. N.; SILVINO, E. F. M. O livro didático e suas implicações na prática do professor nas escolas públicas de Guajará-mirim. Revista Práxis Educacional, [S. l.], v. 4, n. 4, p. 83-102, 2010. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/562. Acesso em: 20 nov. 2020.
WIKIPEDIA. Journal ranking. Disponível em: https://en.wikipedia.org/wiki/Journal_ranking#Measures. Acesso em: 9 nov. 2020.
WIKIPEDIA. Scientometrics. Disponível em: https://en.wikipedia.org/wiki/Scientometrics. Acesso em: 3 nov. 2020.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Marcelo Nolasco Barreto, Cláudio Pinto Nunes (Autor)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.