Training of biology teachers

limits and possibilities of supervised internship in high school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v2i2.3668

Keywords:

Formação de Professores, Ciências Biológicas, UNILAB

Abstract

The Supervised Internship in undergraduate courses is considered an essential element in the promotion to the trainee space-times of approximation with the reality of basic education, as well as the understanding of the whole pedagogical practice, through insertion in public schools and the experience with teachers from the network. In this context, this study aims to understand the limits and possibilities of the Supervised Curricular Internship for the initial training of Biology Teachers. The research has a qualitative approach and used interviews as a strategy to approach reality. The set of data collected demonstrates the importance of the Supervised Internship in the training of undergraduate students and the partnerships established between the University and the schools through the Internship.

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Author Biographies

Luana Mateus de Sousa, Universidade Federal de Ceará

Doutoranda em Ecologia e Recursos Naturais (UFC); Mestra em Sociobiodiversidade e Tecnologias Sustentáveis (MASTS - UNILAB); Especialista em Gestão Escolar e em Gestão de Recursos Hídricos, Ambientais e Energéticos.

Sira Indjai, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Graduanda em Ciências Biológicas (UNILAB); Experiência na área de Zoologia, com ênfase em Comportamento Animal.

Elcimar Simão Martins, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-brasileira

Pós-Doutor em Educação (FEUSP); Doutor em Educação (UFC); Professor na Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira – Brasil; Vinculado aos Mestrados: Profissional em Ensino e Formação Docente; Acadêmico em Sociobiodiversidade e Tecnologias Sustentáveis.

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Published

2020-08-15

How to Cite

SOUSA, L. M. de; INDJAI, S.; MARTINS, E. S. Training of biology teachers: limits and possibilities of supervised internship in high school. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 2, n. 2, p. 1–12, 2020. DOI: 10.47149/pemo.v2i2.3668. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3668. Acesso em: 22 jul. 2024.