Integrating knowledge: scientific experiments in Natural Sciences at a public school in Altamira-PA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v6.e12634

Keywords:

Practical activities, Rural teaching, Different sources of resources

Abstract

This study investigated the effectiveness of interdisciplinary nature science experiments in elementary school. Carried out at the Sol Nascente school, PA/ASSURINI, Altamira-PA, the research involved 25 9th grade students, using low-cost materials for Biology, Physics and Chemistry experiments. Data was collected using pre- and post-tests. All students signed a consent form and were aware that their answers would be used in the analysis. The results showed the importance of pedagogical practices adapted to the rural context for effective education, highlighting the appreciation of local culture and the formation of educated and politicized individuals. The research highlights the importance of assimilating content, raising awareness of the educational reality and valuing the method used.

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Author Biographies

Ronaldo dos Santos Leonel, Universidade Federal do Paraná

Doutorando em Educação e Ensino de Ciências e em Matemática – UFPR. Mestre em Educação e Ensino de Ciências na Amazônia -UEPA. Graduado em Educação do Campo -IFPA. Professor efetivo da educação básica em Altamira-Pará.

Andréia de Oliveira Castro , Universidade do Estado do Pará

Mestra em Educação e Ensino de Ciências na Amazônia -UEPA. Graduado em Ciências da Natureza -UEPA. Professora efetivo da educação básica em Marabá-Pará.

Antônio dos Santos Leonel, Universidade Federal do Amapá

Doutor e Mestre em Ciências da educação-UNADEs. Especialista em Linguística Aplicada- APOENA. Graduado em Língua portuguesa- UVA

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Published

2024-06-03

How to Cite

LEONEL, R. dos S.; CASTRO , A. de O.; LEONEL, A. dos S. Integrating knowledge: scientific experiments in Natural Sciences at a public school in Altamira-PA. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 6, p. e12634, 2024. DOI: 10.47149/pemo.v6.e12634. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/12634. Acesso em: 22 jul. 2024.