Comparison of satisfaction level in Physical Education classes of students participating and non-participating in the Pedagogical Residence Program

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v5.e510025

Keywords:

Pedagogical Residence, Satisfaction, Physical Education

Abstract

We aimed to compare the level of satisfaction in Physical Education classes of participating and non-participating students in the Pedagogical Residency Program (PRP). We carried out a quali-quntitative in two public elementary schools in the city of Petrolina/PE. One of the schools did not include the Program (school A), the other covered this program (school B). 274 students of both genders were included. We applied a validated questionnaire from the ISEF (Physical Education Satisfaction Index), later we analyzed the data in a simple descriptive statistical way, through Microsoft Excel. There was a significant difference between the schools in relation to the satisfaction index in Physical Education classes. Students with access to the PRP have a greater understanding of the importance of Physical Education and actively participate in classes. The implementation of the PRP had a positive impact on the development of this subject in the school curriculum, contributing to increased student satisfaction.

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Author Biographies

George Almeida Lima, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Mestrando em Educação Física pela Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF). Membro do Grupo de Estudos sobre Educação e Práticas Corporais (GEEPRACOR/UNIVASF)

Luan Gonçalves Jucá, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Mestrando em Educação Física pela Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF). Membro do Grupo de Estudos sobre Educação e Práticas Corporais (GEEPRACOR/UNIVASF)

Ramon da Silva Ferreira, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Graduado em Educação Física pela Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF)

Carlos Henrique Nascimento de Cristo Júnior, Universidade Federal Fluminense

Mestrando em Diversidade e Inclusão pela Universidade Federal Fluminense (UFF); Membro colaborador do Núcleo de Estudos de Pessoa com Autismo (NEPA)- UFF e o do Laboratório de Inclusão, Mediação Simbólica, Desenvolvimento e Aprendizagem (LIMDA) - UFRJ.

Diego Luz Moura, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Mestre e Doutor em Educação Física pela Universidade Gama Filho (UGF). Realizou estágio de pós-doutorado em Ciências do Exercício e do Esporte (UERJ). É Professor Adjunto da Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF).

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Published

2023-04-25

How to Cite

LIMA, G. A.; JUCÁ, L. G.; FERREIRA, R. da S.; CRISTO JÚNIOR, C. H. N. de; MOURA, D. L. Comparison of satisfaction level in Physical Education classes of students participating and non-participating in the Pedagogical Residence Program. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 5, p. e510025, 2023. DOI: 10.47149/pemo.v5.e510025. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10025. Acesso em: 31 oct. 2024.