Conversation circles in Childhood Education: a bibliographic mapping
DOI:
https://doi.org/10.47149/pemo.v.4.7232Keywords:
State of Knowledge, Conversation Circles, Childhood EducationAbstract
This article aims to present a survey of productions on the "conversation circles in childhood education". Searches were made in the Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – Brasil (CAPES) and SciELO (Scientific Electronic Library Online) journal portals; in the theses and dissertations database of the Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD), and in the CAPES Theses and Dissertations Catalog. The theoretical contribution was based on the concept of the state of knowledge in Ferreira (2002) and Romanowski and Ens (2006). The methodology was the research of the state of knowledge type, which aims to collect data on the knowledge produced about a certain topic. The results indicate a low number of productions on the subject and the need to carry out research based on the perspective and knowledge of educators who carry out conversation circles.
Downloads
References
ANDRÉ, Marli. A produção acadêmica sobre formação de professores: um estudo comparativo das dissertações e teses defendidas nos anos 1990 e 2000. Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação Docente, Belo Horizonte, v. 01, n. 01, p. 41-56, ago./dez. 2009. Disponível em: http://formacaodocente.autenticaeditora.com.br/artigo/exibir/1/7/3. Acesso em: 06 jun. 2020.
FERREIRA, Norma Sandra de Almeida. As pesquisas denominadas "estado da arte". Educação & Sociedade, v. 23, n. 79, p. 257-272, 2002. Disponível em: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302002000300013. Acesso em: 8 jun. 2020.
REZENDE, Flavia; OSTERMANN, Fernanda; FERRAZ, Gleice. Ensino-aprendizagem de física no nível médio: o estado da arte da produção acadêmica no século XXI. Rev. Bras. Ensino Fís., São Paulo, v. 31, n. 1, p.1402-1 – 1402-8, 2009. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1806-11172009000100008&script=sci_abstract&tlng=pt. Acesso em: 1 jul. 2020.
ROMANOWSKI, Joana Paulin; ENS, Romilda Teodora. As pesquisas denominadas do tipo “estado da arte” em educação. Diálogo Educacional, Curitiba, v. 6, n. 19, p. 37-50, set./dez. 2006. Disponível em: https://periodicos.pucpr.br/index.php/dialogoeducacional/article/view/24176. Acesso em: 8 jul. 2020.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Katia Lanuce Morais Noronha, Maria Margarita Villegas, Marcelo Bezerra de Morais
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.