Public Policies for LGBT: a review about research from 2011 to 2020

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v3i1.6347

Keywords:

Public Policies, State of the Question, LGBT, Citizenship

Abstract

In this article we analyze public policies for LGBT, we aimed to present a brief review of literature about public policies for LGBT from 2011 to 2020. This research was qualitative, with an exploratory base, focused on the State of the Question. The survey was bibliographic  in two database with descriptors "LGBT" and "public policies", the results identified twelve products which were grouped into four categories after content analysis: 1) public policies and citizenship, 2) public policies and health, 3) public policies and security and 4) public policies and education. The discussions pointed to the need of promoting public policies for LGBT, as well as difficulties in the process of legitimization and implementation of public policies for LGBT, to promoting the empowerment to face inequalities.

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Author Biographies

Carla Isadora Barbosa Canto, Instituto Macapaense de Ensino Superior

Possui graduação em Psicologia pelo Instituto Macapaense de Ensino Superior (2009). Especialista em Gênero e diversidade na Escola pela UNIFAP, Mestranda em Planejamento de politicas públicas pela UECE. Interesse com pesquisa relacionadas a saúde integral a população LGBTI, saúde mental da população LGBTI, questões de gênero, saúde da mulher lésbica, politicas públicas e psicologia social, saúde coletiva e atenção básica.Militante LGBT, mulher lésbica, feminista e militante dos direitos humanos.

Diego Bruno da Silva Bentes, Secretaria de Estado da Educação do Amapá

Mestrando em Planejamento e Políticas Públicas, pela Universidade Estadual do Ceará- UECE. Especialização em Docência do Ensino Superior pela Faculdade de Tecnologia do Amapá-META. Graduado em Licenciatura Plena em Pedagogia pelo Instituto de Ensino Superior do Amapá-IESAP.

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Published

2021-04-30

How to Cite

CANTO, C. I. B.; BENTES, D. B. da S. Public Policies for LGBT: a review about research from 2011 to 2020. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e316347, 2021. DOI: 10.47149/pemo.v3i1.6347. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6347. Acesso em: 18 may. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Perspectivas e compromissos com a sustentabilidade: olhares diversos sobre o desenvolvimento rural sustentável