The applicability of inclusive public educational policies for people with disabilities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v3i1.6343

Keywords:

Inclusive Education, Public Policy, People with Disabilities

Abstract

This work is the result of the concern about the applicability and access of public policies on the guarantee of inclusive education for people with disabilities and aims to understand the main discussions fostered in research on the subject. The methodology used was a qualitative literature review research focusing on the state of the matter. The results identified limitations, suggestions, advantages, benefits of public policies. The discussions pointed to the relevance of fostering planning with strategies, goals, evaluation. We conclude that such policies are instruments of the democratic rule of law not only for the improvement of educational indicators, but also for the permanence in schools and for everyone's quality of life.

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Author Biographies

Jeanne do Socorro Batista Aguiar, Secretaria de Estado da Educação do Amapá

Graduada em Licenciatura Plena em Pedagogia pela Universidade Federal do Amapá (2008), Especialista em Educação, pós em andamento de Direito Constitucional pela Faculdade FAMART, Mestrando Profissional em Planejamento e Políticas Públicas. Atualmente é professora da Escola Estadual Professor Irineu da Gama Paes. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: lazer, necessidade humana e inclusão - deficiência - tecnologia assistiva. Atua como Advogada, na área de direito constitucional, direito civil, formada pela Faculdade Estácio do Amapá (2017).

Paula Soares Rodrigues, Universidade Estadual do Pará

Pedagogy from the University of São Paulo (2017), specialist in special and inclusive education from the FACEL Faculty, Pedagogical Advisor at the State University of Pará.

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Published

2021-04-30

How to Cite

AGUIAR, J. do S. B.; RODRIGUES, P. S. The applicability of inclusive public educational policies for people with disabilities. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e316343, 2021. DOI: 10.47149/pemo.v3i1.6343. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6343. Acesso em: 19 may. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Perspectivas e compromissos com a sustentabilidade: olhares diversos sobre o desenvolvimento rural sustentável