Google Scholar h5 and i10 index

a case study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v3i1.4204

Keywords:

Google Scholar, Cientific Journal, Education & Training, Citation index

Abstract

The article deals with the Google Scholar citation index, implemented as an evaluation criterion for humanities journals in the 2017-2020 quadrennium. The objective is to identify the h5 and i10 indices of the Educação & Formação journal, as well as strategies to expand these metrics. To achieve this scope, it carried out a quanti-qualitative research, of the case study type, which used the profile of the Educação & Formação journal on Google Scholar as a data collection platform. The results showed that the h5 and i10 indexes, on October 8, 2020, were 17 and 23, respectively, with the journal receiving 1,082 citations between the years 2016 to 2020. The analyzes allow us to infer that in order to be a young journal, its indexes in the Google are relatively good and that to increase these metrics it would be necessary not only to invest in the dissemination of the journal in general, but especially in articles that already have a higher number of citations.

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Author Biographies

Karla Angelica Silva do Nascimento, Universidade Chistus - Unichristus

Doutora em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará (2016); Mestra em Educação (Formação de Professores) pela Universidade Estadual do Ceará (2007) e graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Ceará (2000). Atua como professora em cursos a distância e presenciais, de modo respectivo, nos níveis de graduação e pós-graduação da Unichristus. Desde 2014, participa do comitê científico do Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE). 

Lia Machado Fiuza Fialho, Universidade Estadual do Ceará

Doutora em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará, Pós-doutorada em Educação pela Universidade Federal da Paraíba, Pós-doutoranda em Educação pela Universidade de Salamanca. Professora doutora do Centro de Educação da Universidade Estadual do Ceará, Professora Permanente do Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE/UECE) e do Mestrado Profissional em Planejamento e Políticas Públicas (MPPP/UECE). Líder do Grupo de Pesquisa Práticas Educativas Memórias e Oralidades - PEMO. Editora da revista Educação & Formação do PPGE/UECE.

Cristine Brandenburg, Universidade Federal do Ceará

Doutora pelo Programa de Pós Graduação em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará, Bolsista CNPq. Mestra pelo Programa de Pós Graduação em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará, Bolsista CNPq (2015). Especialista em Saúde Pública pala Universidade Estadual do Ceará (2017). Possui graduação em Fisioterapia pela Universidade de Santa Cruz do Sul (2008).

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Published

2020-10-16

How to Cite

NASCIMENTO, K. A. S. do; FIALHO, L. M. F.; BRANDENBURG, C. Google Scholar h5 and i10 index: a case study. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e314204, 2020. DOI: 10.47149/pemo.v3i1.4204. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4204. Acesso em: 22 jul. 2024.