Pedagogical Residency Program as an Internship Experience in the Pedagogy Course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47149/pemo.v3i3.5581

Keywords:

Pedagogical Residence, Initial Formation, Internship, Pedagogy

Abstract

The central scope of this work was to investigate the Pedagogical Residency Program (PRP) as a supervised internship experience in the initial training of students in the Pedagogy course at FECLESC. This is a qualitative case study, supported by the bibliographic, documentary survey and questionnaires applied to a sample of 12 residents, between the months of August and September 2019. The research revealed positive and negative aspects of the Project, highlighting the classroom experience, indicated as an important element. We concluded that this study indicates the importance of observing the Program as a valid supervised internship experience. Therefore, it is necessary to consider the limits of this research, which presents itself as an initial study on the theme.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jamilly Ellen Rodrigues Leite, Faculdade de Educação, Ciências e Letras do Sertão Central (FECLESC)

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Educação, Ciências e Letras do Sertão Central da Universidade Estadual do Ceará, FECLESC/UECE.

Danusa Mendes Almeida, Faculdade de Educação, Ciências e Letras do Sertão Central (FECLESC)

Professora Adjunta I da Faculdade de Educação, Ciências e Letras do Sertão Central da Universidade Estadual do Ceará, FECLESC/UECE. Mestre em Políticas Públicas e Sociedade pela UECE. Doutora em Educação pela Universidade Federal de São Carlos – UFSCAR.

References

BRASIL, Lei nº 11.502, de 11 de julho de 2007. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_ato2007-2010/2007/lei/l11502.htm. Acesso em: 13 out. 2020.

BRASIL, Edital CAPES nº 06/2018. Disponível em: https://www.gov.br/capes/pt-br/centrais-de-conteudo/03052018-edital-6-2018-alteracao-residencia-pdf/view. Acesso em: 13 out. 2020.

LEAL, Carolina de Castro Nadaf. Residência Pedagógica: Representações sociais de formação continuada. Tese de Doutorado. Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estácio de Sá. 2016. 220f. Rio de Janeiro, 2016.

Published

2021-06-17

How to Cite

LEITE, J. E. R.; ALMEIDA, D. M. Pedagogical Residency Program as an Internship Experience in the Pedagogy Course. Educational Practices, Memories and Oralities, [S. l.], v. 3, n. 3, p. e335581, 2021. DOI: 10.47149/pemo.v3i3.5581. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5581. Acesso em: 22 jul. 2024.