O ENSINO COMO TRABALHO: UM NOVO OLHAR PARA A ATIVIDADE DO PROFESSOR
Keywords:
Clínica da atividade, Prescrições, Trabalho docenteAbstract
Objeto de estudo de pesquisas ao longo das últimas décadas, o trabalho docente é, muitas vezes, analisado de modo limitado por não se considerar as prescrições, dentre outros objetos (AMIGUES, 2004) que o alicerçam e o orientam. Embasado na Ergonomia (AMIGUES, 2004; 2009) e na Clínica da Atividade (CLOT; FAÏTA, [2000] 2016), e na produção de Amigues (2004) no que concerne às prescrições, este artigo objetiva investigar um estudo do trabalho docente realizado por Silva (2016) e, a partir dessa investigação, propor uma nova forma de análise elencada na Clínica da Atividade, a qual volta o olhar para diversas dimensões dessa profissão
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Luciana Peixoto Bessa, Tályson Marques da Silva, Rozania Maria Alves de Moraes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in Linguagem em Foco Scientific Journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication. The articles are simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows sharing the work with an acknowledgement of its authorship and initial publication in this journal.
- The concepts issued in signed articles are the absolute and exclusive responsibility of their authors. Therefore, we request a Statement of Copyright, which must be submitted with the manuscript as a Supplementary Document.
- Authors are authorized to make the version of the text published in Linguagem em Foco Scientific Journal available in institutional repositories or other academic work distribution platforms (ex. ResearchGate, Academia.edu).