Education and entrepreneurship:
paradigm shifts with the use of TIC in the pandemic
DOI:
https://doi.org/10.33241/cadernosdogposshe.v6i2.9204Keywords:
Education; management; pandemic; TIC.Abstract
The present research presents a case study on the scenario of private education in the midst of the pandemic, seeking to understand the transformations that occurred in the period based on the entrepreneurial vision and management of schools, based on the adoption of ICT to overcome the adversities that this period imposed Brazilian and world education, making an analysis of a basic, elementary and high school in the interior of the State of Goiás, to understand in practice the views on the subject. Qualitative and bibliographic methods were used as a basis, through the analysis of the understanding of doctrines related to education and the interview with characters from the area, bringing with them the perspective of these new times in Brazilian private education.
Metrics
References
DOWBOR, L. Tecnologias do conhecimento: os desafios da educação. Petrópolis, RJ: Vozes (versão atualizada), 2013.
LÓPEZ MARTÍN, R. Hacia una innovación docente de calidad en la educación superior. Claves para Ia reflexión. Foro Educacional, 28, 11-28, (2017). Recuperado de: https://dialnet.unirioja.es/servletlarticulo?codigo=6429501
PESTANA, T., & PACHECO, J. A. Currículo, tecnologias e inovação: para unia discussão da aprendizagem em contextos educacionais. Revista linhas, 14(27), 45-58, (2013).
VÁZQUEZ, M. 1. La autogestión de procesos de cambio en centros educativos. Educacián, 22(42), 117-134. (2013). Recuperado de: http://revistas.pucp.edu.pe/index.phpfeducacion/article/%2Oview/5294/5291
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 GPOSSHE notebooks
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os autores possuem direitos autorais, sem restrição, aos seus textos. Os Cadernos do GPOSSHE On-line permitem ao autor os direitos de publicação. Os conceitos emitidos em artigos assinados são de absoluta e exclusiva responsabilidade de seus autores.
Todo o conteúdo da Revista Cadernos Gposshe On-Line é aberto para acesso público, propiciando maior visibilidade, alcance e disseminação dos trabalhos publicados.