ONLINE GAMES IN CHEMISTRY TEACHING: ADAPTATION TO REMOTE TEACHING

Main Article Content

Luis Lucas Marques Ferreira
José Isaac Alves Brandão
Cosma Nayara Rosendo de Miranda Gusmão
Saulo Roberio Rodrigues Maia

Abstract

The type of content approach and the tools used in chemistry teaching can facilitate the understanding and fixation of the concepts taught in the classroom. In this work we bring some experience reports with the application of games remotely in the discipline of Chemistry in a public school, taking into account the school context and the difficulties of adapting to the pandemic period for both students and teachers during the application of online games. The experience was evaluated as successful even with the students' connectivity difficulties.

Article Details

How to Cite
Lucas Marques Ferreira, L., Isaac Alves Brandão, J., Nayara Rosendo de Miranda Gusmão, C. ., & Roberio Rodrigues Maia, S. (2022). ONLINE GAMES IN CHEMISTRY TEACHING: ADAPTATION TO REMOTE TEACHING. Conexão ComCiência, 3(1). Retrieved from https://revistas.uece.br/index.php/conexaocomciencia/article/view/8663
Section
Artigos

References

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.

CASTRO, C. G. S. A utilização de recursos educativos digitais no processo de ensinar e aprender: práticas dos professores e perspectivas dos especialistas. 2014. Tese (Doutorado) - Curso de Ciências da Educação, Universidade Católica Portuguesa, 2014.

FELICIO, Helena M. dos Santos: O PIBID “terceiro espaço” de formação inicial de professores; Revista Diálogo Educacional, vol. 14, 2014, pp. 415-434 Pontifícia Universidade Católica do Paraná Paraná, Brasi.

KRAEMER, S. A.; FORIGO, F, M.; RUL, A. J.; Processos de Ensino e de Aprendizagem nas Aulas de Ciências do Ensino Fundamental em Período Pandêmico; Encontro Nacional de Educação (ENACED); 2020.

MEIRELES, S, Rejane; A experiência do PIBID e suas contribuições na prática docente do pibidiano; Dissertação de Mestrado - Universidade Estadual de Campinas; 2019.

MELO, A.C. ; SAMPAIO, I ,S. ; CARVALHO, J. C. ; OLIVEIRA, A. C.; Jogos Didáticos no Ensino da Química; Roraima; Revista Eletrônica Ambiental - Vol. 8; 2015.

ROCHA, Termisia Luiza. Percepção do professor acerca do uso das mídias e da tecnologia na prática pedagógica. Cadernos da FUCAMP, n. 13, v. 10, 2011. Disponível em: http://fucamp.edu.br/editora/index.php/cadernos/issue/view/3. Acesso em: 26/08/2021