ONLINE GAMES IN CHEMISTRY TEACHING: ADAPTATION TO REMOTE TEACHING
Keywords:
ICTs, LUDIC, LEARNING, GAMESAbstract
The type of content approach and the tools used in chemistry teaching can facilitate the understanding and fixation of the concepts taught in the classroom. In this work we bring some experience reports with the application of games remotely in the discipline of Chemistry in a public school, taking into account the school context and the difficulties of adapting to the pandemic period for both students and teachers during the application of online games. The experience was evaluated as successful even with the students' connectivity difficulties.
References
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.
CASTRO, C. G. S. A utilização de recursos educativos digitais no processo de ensinar e aprender: práticas dos professores e perspectivas dos especialistas. 2014. Tese (Doutorado) - Curso de Ciências da Educação, Universidade Católica Portuguesa, 2014.
FELICIO, Helena M. dos Santos: O PIBID “terceiro espaço” de formação inicial de professores; Revista Diálogo Educacional, vol. 14, 2014, pp. 415-434 Pontifícia Universidade Católica do Paraná Paraná, Brasi.
KRAEMER, S. A.; FORIGO, F, M.; RUL, A. J.; Processos de Ensino e de Aprendizagem nas Aulas de Ciências do Ensino Fundamental em Período Pandêmico; Encontro Nacional de Educação (ENACED); 2020.
MEIRELES, S, Rejane; A experiência do PIBID e suas contribuições na prática docente do pibidiano; Dissertação de Mestrado - Universidade Estadual de Campinas; 2019.
MELO, A.C. ; SAMPAIO, I ,S. ; CARVALHO, J. C. ; OLIVEIRA, A. C.; Jogos Didáticos no Ensino da Química; Roraima; Revista Eletrônica Ambiental - Vol. 8; 2015.
ROCHA, Termisia Luiza. Percepção do professor acerca do uso das mídias e da tecnologia na prática pedagógica. Cadernos da FUCAMP, n. 13, v. 10, 2011. Disponível em: http://fucamp.edu.br/editora/index.php/cadernos/issue/view/3. Acesso em: 26/08/2021
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Luis Lucas Marques Ferreira, José Isaac Alves Brandão, Cosma Nayara Rosendo de Miranda Gusmão, Saulo Roberio Rodrigues Maia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.