Quando o Mario Sobe ao Palco: Oficinas Teatrais que Saem do Desenho para a Cena!

Main Article Content

Diego Brito Bezerra
Fernando Lira Ximenes
Amidete Melo de Aguiar
Hermenegildo Feitosa Gomes

Abstract

The theater workshop explored in this study uses graphic images from animations and videogames to engage participants in a non-formal educational experience focused on developing body expressiveness and creativity. By transforming virtual characters and scenarios into scenic exercises, the practice provides a dynamic environment for learning theater arts outside traditional classrooms. This approach promotes interaction and cultural appropriation of these visual elements, encouraging artistic development through theatrical games. This article discusses the workshop’s methodology, execution, and impacts, highlighting its relevance to contemporary education.

Article Details

How to Cite
Brito Bezerra, D., Lira Ximenes, F., Melo de Aguiar, A., & Feitosa Gomes, H. (2025). Quando o Mario Sobe ao Palco: : Oficinas Teatrais que Saem do Desenho para a Cena! . Conexão ComCiência, 2(5). https://doi.org/10.52521/revccc.v2i5.14767
Section
Dossiê - Experiências na Educação Não-Formal

References

DESGRANGES, Flávio. A pedagogia do teatro: provocação e dialogismo. São Paulo: Editora Hucitec, 2006.

FLUSSER, Vilém. O universo das imagens técnicas: elogio da superficialidade . São Paulo: Annablume, 2012.

GEBAUER, G. Mimese na cultura: agir social, rituais e jogos, produções estéticas. São Paulo: Annablume, 2004.