EDUCATION AND PLAY ACTIVITIES IN ORAL HEALTH IN EARLY CHILDHOOD
Main Article Content
Abstract
Oral health promotion actions, especially those aimed at children, should be carried out using tools that make the learning method as dynamic as possible and easy to understand. The purpose of the study is to expose that the ludic is essential and of great importance for the teaching-learning relationship. The choice of a strategic means or the association of different ludic materials, such as educational games, theater, music and exposure of macro models, must be made rationally and considering not only the preferences and skills of the professional, but mainly the adaptation of themes, rules and actions of the activity to the age and cognitive and motor level of child development. In this way, we observe the importance of information being reinforced and transmitted clearly, aiming at the involvement of participants, stimulating reasoning and creativity.
Article Details
References
ZINATO, A.S. Saúde Bucal e ações educativas para a primeira infância, Governador Valadares – MG.2011.
SOUZA, Lucas Geazi da Silva, et al. A IMPORTÂNCIA DA SAÚDE BUCAL PARA CRIANÇAS EM FASE ESCOLAR. Braz cubas, v. 11 n. 1, 2021.
MOURA, JW da S.; MELO, PS de; MEIRA, G. de F; SÁ, JL de. A importância dos cuidados de higiene oral nas escolas. Investigação, Sociedade e Desenvolvimento, [S. l.], v. 11, n. 15, 2022.
COTA, A.L.S. ATIVIDADES LÚDICAS COMO ESTRATÉGIA PARA A PROMOÇÃO DA SAÚDE BUCAL INFANTIL, Saúde e Pesquisa, Maringá (PR).2017.
MÁXIMO, S.A, et al. A Importância da Educação em Saúde Bucal de Pais e Educadores como Fator de Impacto na Saúde Bucal da Criança: Uma Revisão da Literatura. Id on Line Rev. Psic. V.15, N. 58, p. 76-87, Dezembro/2021.
OLIVEIRA, J.C.C. Atividades lúdicas na odontopediatria: uma breve revisão da literatura. Revista Brasileira de Odontologia, Rio de Janeiro, v.71, n.1, p.103-107, 2014.
SOUZA, H. et al. Cultura bucal: transformando odontologia em música oral. Raízes e Rumos, Rio de Janeiro, v. 3, n. 1, p. 131–142, 2015.
SANTOS, K. T.; GARBIN, A.J. I; GARBIN, C. A. S. Saúde bucal nas escolas: relato de experiência. Revista Ciência em Extensão, São Paulo, v. 8, n. 1, p. 161–169, 2012.
OLIVEIRA, J.C.C. Atividades lúdicas na odontopediatria: uma breve revisão da literatura. Revista Brasileira de Odontologia, Rio de Janeiro, v.71, n.1, p.103-107, 2014.
OLIVEIRA, M. F. et al. Motivação no controle do biofilme dental e o aprendizado em relação à saúde bucal em escolares. Publicatio UEPG: Ciências Biológicas e da Saúde, Paraná, v. 18, n. 2, p. 115–120, 2012.
BEZERRA, Thiago; GOMES, Josely. O lúdico e as atividades de educação em saùde bucal: um estudo de caso na unidade de saúde da família do km 06-Natal/RN. In: Anais do V Congresso Norte-Nordeste de Pesquisa e Inovação 2010.

