uma(s), um As Aulas de Geografia do Ponto de Vista do Professor de Geografia Multitarefas: Análise de Casos com Docentes da Educação Fundamental II

Main Article Content

Francisco Bruno De Souza Soares

Abstract

This article has as its principle the study of teachers' reports from the public education network in fundamental II. Thus, the main issue is the difficulties that the geography teacher faces in the classroom, with regard to multitasking that goes beyond their free time. Furthermore, the purpose of this article is realized in aspects related to the educator and his daily life at school, bringing the dynamism of what involves education in the public sphere. Thus, dialoguing with authors such as (CARVALHO, 2014; PASSINI, 2011; SANTOS and TONIOSSO, 2014; POLONIA and DESSEN, 2014; CHECHIA and ANDRADE, 2005). As a methodology, there are two moments, firstly the theoretical construction through analytical studies and secondly the report of geography teachers to discuss their experiences and realities in the classroom. Through this analysis, it was possible to conclude that being a teacher is much more than teaching, but also caring.

Article Details

How to Cite
De Souza Soares, F. B. (2024). uma(s), um As Aulas de Geografia do Ponto de Vista do Professor de Geografia Multitarefas: Análise de Casos com Docentes da Educação Fundamental II. Conexão ComCiência, 4(4). https://doi.org/10.52521/revccc.v4i4.10881
Section
Artigos

References

SALAS, P. Pesquisa: educadores relatam melhora na saúde mental em comparação com 2020. in: Nova Escola, 4 de outubro de 2021. Disponivel em:<https://novaescola.org.br/conteudo/20696/pesquisa-educadores-relatam-melhora-na-saude-mental-e-receios-para-a-retomada-presencial-das-atividades#:~:text=Quase%20metade%20(47%2C8%25),ano%20s%C3%A3o%2013%2C7%25> Acesso em 17 de março de 2022.

CARVALHO, Bruno Leal Pastor De. Faça Aqui o Seu Login: os historiadores, os computadores e as redes sociais online. in: Revista História Hoje, v. 3, n. 5, 2014, p. 165- 188.

CHECHIA, V. A.; Andrade, A. D. S. (2005). O desempenho escolar dos filhos na percepção de pais de alunos com sucesso e insucesso escolar. in: Estudos de Psicologia, 10(3), 431-440.

PASSINI, E. Y. Prática de ensino de geografia e estágio supervisionado. 2. ed. São Paulo: Contexto, 2011.

POLONIA, A. C.; DESSEN, M. A. Em busca de uma compreensão das relações entre família e escola. in: Psicologia escolar e educacional, 9(2), 303-31, 2005.

SANTOS, L. R; TONIOSSO, J. P. A importância da relação escola-família. in: Cadernos de Educação: Ensino e Sociedade, São Paulo: Bebedouro. v. 1, n. 1, 2014.