INTERDISCIPLINARITY AND SOURCES ANALYSIS

TRANSLATING AND INTERPRETING THE FIRST WORLD WAR POSTERS

Authors

  • Rodrigo Aparecido de Araújo Pedroso EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos
  • Denise de Souza Carreiro EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos
  • Suzi Lie Hirasaka da Silva EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos

Keywords:

Interdisciplinarity, Sources Analyze, World War I

Abstract

This teaching experience aims to expose a project of interdisciplinary activity between the disciplines of History and English. This was held in the first two months of 2014 and 2015 with students of the 9th grade of public school Dr. Rabindranath Tagore dos Santos Pires, located in São Roque, São Paulo. The project consisted of translation and interpretation activities of North American and British posters produced during World War I. The developed activity aimed to feasible the contact of students with historical sources, and with the help of English teachers provides students with the means to decipher analyze and interpret these historical sources.

Author Biographies

Rodrigo Aparecido de Araújo Pedroso, EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos

Mestre em História Social pela Universidade de São Paulo – USP e é professor de História na EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos Pires.

Denise de Souza Carreiro, EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos

Pós-graduada em Docência do Ensino Superior – Universidade Gama Filho, licenciada em Letras pela Faculdade Hoyler e é professora de Inglês na EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos Pires.

Suzi Lie Hirasaka da Silva, EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos

Graduada em Letras pela Faculdade Montessori de Ibiúna, em Pedagogia pela FAPEC – Faculdade Paulista de Educação e Comunicação e é professora de Inglês na EMEF Dr. Rabindranath Tagore dos Santos Pires.

Published

2022-01-14

How to Cite

PEDROSO, R. A. de A. .; CARREIRO, D. de S. .; SILVA, S. L. H. da . INTERDISCIPLINARITY AND SOURCES ANALYSIS: TRANSLATING AND INTERPRETING THE FIRST WORLD WAR POSTERS. Journal of History Bilros: History(s), Society(ies) and Culture(s), [S. l.], v. 3, n. 05, 2022. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/bilros/article/view/7698. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

EXPERIÊNCIA DE ENSINO