PERIODISM, ADVERTISING AND READING

THE RISE OF LETTERS IN RIO NINETEENTH

Authors

  • Jaqueline Stafani Andrade UNESP

Keywords:

History of read, Rio de Janeiro, Jornal do Commercio, Communication circuit, A Carteira de meu tio

Abstract

The periodic print is of paramount importance to understandings Reading's History, especially if talking about Rio de Janeiro in eighteenth century; it's a relevant sources to analyze this. Through this communication vehicle this research it's inserted; beginning to advertising of Jornal do Commercio in 1855 year, this monographic work has the objective to demonstrate an outline about letters in Rio de Janeiro, taking as elucidative example the communication circuit of feuilleton and later book: A Carteira de meu tio by Joaquim Manoel Macedo – both of this medias edited in Paula Brito’s typography.

Author Biography

Jaqueline Stafani Andrade, UNESP

Possui graduação em História pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2010 - 2013), instituição na qual atuou como bolsista do Programa de Educação Tutorial em História nas áreas de ensino, pesquisa e extensão. Ademais, participou como colaboradora (2010 - 2013) do Centro de Documentação e apoio à Pesquisa Histórica da UNESP Franca na catalogação, digitalização, organização e tombamento de acervos documentais diversos.

Published

2022-01-08

How to Cite

ANDRADE, J. S. . PERIODISM, ADVERTISING AND READING: THE RISE OF LETTERS IN RIO NINETEENTH. Journal of History Bilros: History(s), Society(ies) and Culture(s), [S. l.], v. 2, n. 03, 2022. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/bilros/article/view/7585. Acesso em: 2 oct. 2024.

Issue

Section

ARTIGOS