Direitos Humanos:
um olhar para alunos com deficiência o Munícipio de Acarape – Ce
DOI:
https://doi.org/10.47455/2675-0090.2020.2.5.4846Keywords:
public policies, special education, inclusive education, specialized educational servicesAbstract
Social inclusion in Brazil is a very complex issue, because we can deal with various types of social exclusion, but here the approach is specifically to students with disabilities, their access to public schools. This issue is of fundamental importance since it is perceived that public schools are not prepared in their physical structure to receive special students, and the teachers, students of the same do not undergo training to receive this clientele in school environments.
References
BONAVIDES, P. Un nouveau concept de démocratie directe et son applicabilité au Brésil. XV Conferência Nacional Da Ordem Dos Advogados Brasileiros, sobre o tema Ética, Democracia e Direito. Foz do Iguaçu, 4-8 de setembro de 1994.
MBAYA, E.R. Démocratie en tant que valeur universelle et exigence du progrès. Le cas de l’Afrique. XV Conferência Nacional Da Ordem Dos Advogados Brasileiros, sobre o tema Ética, Democracia e Direito. Foz do Iguaçu, 4-8 de setembro de 1994.
SHALDERS,A. Dois em cada três brasileiros acham que 'direitos humanos defendem mais os bandidos'. São Paulo:BBC,2016. Disponível em: <http://www.bbc.com/portuguese/brasil-44148576?>. Acesso em: 03 jun.2018.
VAN BOVEN, T. Texto da aula pública dada em Louvain-la-Neuve, em 7 de dezembro de 1982, por ocasião do recebimento do título de Doutor Honoris Causa da Universidade Católica de Louvain. Louvain:[s.n],1982.
VAN BOVEN, Théo C. Démocratie, droits de l’homme et solidarieté. Comunicação ao Colóquio Do Conselho Da Europa Sobre Démocratie Et Droits De L’homme. Tessalônica, Grécia, 24-26 de setembro de 1987.