A Busca Ativa / Monitoramento da frequência diária do estudante em escolas da rede municipal de ensino de Fortaleza, iniciativa para garantia de permanência dos alunos na escola como política pública

Authors

  • Edilia Maria Ribeiro Máximo Mestre em Planejamento e Políticas Publicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE
  • Antônio Germano Magalhães Júnior Pós-doutorado em Educação UFRN, Doutor em Educação pela Universidade Federal do Ceará – UFC e Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da UECE

DOI:

https://doi.org/10.47455/2675-0090.2022.4.9.10411

Keywords:

public policy cycle, implementation, active search / daily student attendance monitoring

Abstract

Ensuring the permanence of children and adolescents in schools is a challenge to be faced across the country, especially in public schools. This article deals with the implementation of Active Search / Daily Student Attendance Monitoring in the Fortaleza municipal education system, as a public policy to ensure the permanence of children and adolescents in school. The research timeframe starts in 2017 and extends to the beginning of the second half of 2021. The research is qualitative, exploratory and documentary, through access to sources such as: ordinance, cooperation agreement, minutes of meetings, publications in website, that is, documents that promote. This article aims to analyze according to the parameters considered by RUA, for the implementation of a policy to be considered successful. As a theoretical framework, it was supported by Rua (2014), Sechii (2010 and 2019), Santos (2015) and Howelett, Rasmesh and Perl (2013). The research revealed that the Municipal Department of Education has been consolidating the implementation guidelines in order to be successful.

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Published

2022-01-03

How to Cite

Máximo, E. M. R., & Magalhães Júnior, A. G. (2022). A Busca Ativa / Monitoramento da frequência diária do estudante em escolas da rede municipal de ensino de Fortaleza, iniciativa para garantia de permanência dos alunos na escola como política pública. Inovação & Tecnologia Social, 4(9), 168–191. https://doi.org/10.47455/2675-0090.2022.4.9.10411

Issue

Section

Artigos