As Políticas Públicas de Educacionais e a influência da Informática na Práxis Docente

Authors

  • Rosendo de Freitas Amorim Doutor em Sociologia pela Universidade Federa do Ceará - UFC
  • Paulo Venincio Braga de Paula Mestre em Planejamento e Políticas Publicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE

Keywords:

Políticas Públicas, Educação, prática docente

Abstract

This article presents a discussion on the influence of computers in teaching practice. The new technologies of communication and information are placed as a structural element of information society and knowledge. In this new phase current
automated production is needed to understand how the state has generated public policies that address the need to establish a culture of learning through the computer, changing teacher practice.

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Published

2021-11-09

How to Cite

Amorim, R. de F. ., & Paula, P. V. B. de . (2021). As Políticas Públicas de Educacionais e a influência da Informática na Práxis Docente. Conhecer: Debate Entre O Público E O Privado, 1(01), 360–395. Retrieved from https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/1341

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Artigos