Monitoramento e avaliação das medidas socioeducativas em meio fechado na cidade de Fortaleza-CE

Authors

  • Izadora Maria da Silva Gomes Graduanda em Ciências Sociais pela Universidade Estadual do Ceará - UECE
  • Maria Andréa Luz da Silva Mestra em Planejamento e Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE e Professora do Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas (PPGPP) da UECE
  • Antônia Lima de Sousa Mestra em Planejamento e Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE e Professora do Mestrado Profissional em Planejamento em Políticas Públicas da Uece

DOI:

https://doi.org/10.47455/2675-0090.2021.3.7.8461

Keywords:

socio-education, territorial conflicts, deprivation of liberty

Abstract

This research seeks to portray in a quantitative and qualitative way the reality of young people in compliance with socio-educational measures in a closed environment in the city of Fortaleza, Ceará. Monitoring inspections were carried out in the second half of 2020, made possible by technical cooperation between the Public Prosecutor’s Office of the State of Ceará and the Center for Social Research of State University of Ceara. The inspections were carried out to analyze the profile of the teenagers served, as well as the situation of the units implementing the measures of deprivation of liberty and the institutional articulations that make up the socio-educational care policies of the capital. The results demonstrate a system permeated with difficulties regarding the implementation of a political pedagogical Project that overlaps the conflicts of territories and the situation of vulnerability that these young people face.

 

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Published

2021-01-04

How to Cite

Gomes , I. M. da S. ., da Silva, M. A. L., & Sousa, A. L. de . (2021). Monitoramento e avaliação das medidas socioeducativas em meio fechado na cidade de Fortaleza-CE. Inovação & Tecnologia Social, 3(7), 115–125. https://doi.org/10.47455/2675-0090.2021.3.7.8461

Issue

Section

Artigos