O investimento em Educação como Política Pública de mitigação da pobreza e da desigualdade social:

uma breve contextualização histórica

Authors

  • Robson Sousa Gonçalves Mestre em Planejamento e Políticas Publicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE
  • Neiara de Morais Bezerra Doutora em Democracia no Século XXI pela Universidade de Coimbra - Portugal e Professora no Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas da Universidade Estadual do Ceará - UECE

DOI:

https://doi.org/10.47455/2675-0090.2023.4.10.10542

Keywords:

public policies, education, inequality

Abstract

Public policies are mechanisms available to managers to fulfill the public purpose, which is, in short, the welfare of the community, often used to mitigate historical problems, such as inequality, the main characteristic of Brazilian society, and exclusion Social. Public policies also reflect the mistakes and successes of governments that have succeeded over time, such as, for example, in the area of ​​education, which played an important role in the structuring of Brazilian society, based on the reproduction of the social structure in a system of elitist and excluding education, which, throughout Brazilian history, has reserved access to quality education to a small portion of the population.

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Published

2022-07-04

How to Cite

Gonçalves, R. S., & Bezerra, N. de M. (2022). O investimento em Educação como Política Pública de mitigação da pobreza e da desigualdade social: : uma breve contextualização histórica. Inovação & Tecnologia Social, 4(10), 40–51. https://doi.org/10.47455/2675-0090.2023.4.10.10542

Issue

Section

Artigos