O ciclo de políticas e as políticas públicas de formação continuada para a Educação do Campo no Ceará

Authors

  • Marcilia Nogueira do Nascimento Mestre em Planejamento e Políticas Publicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE
  • Antônio Germano Magalhães Júnior Pós-doutorado em Educação UFRN, Doutor em Educação pela Universidade Federal do Ceará – UFC e Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da UECE

DOI:

https://doi.org/10.47455/2675-0090.2022.4.9.10348

Keywords:

public policy, field education, continuing training

Abstract

This work presents the cycle of policies and public policies for continuing education aimed at Education in the countryside of Ceará. In its development, it identifies these policies from each cycle of elaboration of a public policy, resuming its path from the implementation of its agenda to its operationalization as an affirmative training policy. For this, a documental study of the resolutions, opinions and other operational milestones that implement the
public policies of Rural Education and regulate the plans, programs and projects that result from these policies and thatlegally regulate this type of education is carried out. Configuring itself as an affirmative policy, the continuing education offered to schools in the countryside of settlements in areas of Agrarian Reform in Ceará faces challenges and limits that need to be overcome in order to fully reach the crucial objectives of the public policy of Rural Education.

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Published

2022-01-03

How to Cite

Nascimento, M. N. do, & Magalhães Júnior, A. G. (2022). O ciclo de políticas e as políticas públicas de formação continuada para a Educação do Campo no Ceará. Inovação & Tecnologia Social, 4(9), 5–22. https://doi.org/10.47455/2675-0090.2022.4.9.10348

Issue

Section

Artigos