Considerations for is care Philosophy Education

Authors

  • Antônio Alex Pereira de Sousa Universidade Federal do Ceará - UFC. Universidade Estadual do Ceará - UECE. Faculdade Ratio.
  • Paulo Venício Braga de Paula Universidade Estadual do Ceará - UECE. Universidade Estadual Vale do Acaraú - UEVA.

Keywords:

Take care of yourself. Philosophy teaching. High school.

Abstract

The article presents suggestions so that the teaching of philosophy in high school can approach what we call a teaching for self-care. From the Foucaultian reading of self-care and interviews with Philosophy teachers of the final stage of Basic Education, we make some considerations so that different instances and actors of society, which are responsible for formal education, can foster an education, especially in the field. which refers to the teaching of philosophy, which fully forms the Brazilian students.

 

Author Biographies

Antônio Alex Pereira de Sousa, Universidade Federal do Ceará - UFC. Universidade Estadual do Ceará - UECE. Faculdade Ratio.

Mestre em Filosofia pela Universidade Federal do Ceará, graduado em Filosofia pela Universidade  Estadual do Ceará, Professor de Filosofia do Ensino Médio na rede estadual de educação do Ceará (SEDUC/CE) e Professor de Filosofia na Faculdade Ratio. E-mail: alexsousa.filosofia@gmail.com.

Paulo Venício Braga de Paula, Universidade Estadual do Ceará - UECE. Universidade Estadual Vale do Acaraú - UEVA.

Mestre em Planejamento em Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará. Especialista em Informática Educativa pela Universidade Estadual do Ceará, Especialista em Administração Escolar pela Universidade Estadual Vale do Acaraú - UEVA. Licenciatura Plena em História, pela Universidade Estadual do Ceará. Professor de Nível Superior de cursos de Graduação e Pós-Graduação. Professor da Rede Pública do Estado do Ceará. E-mail: pauloveniciobg@gmail.com.

 

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Published

2024-09-04

How to Cite

Pereira de Sousa, A. A., & Braga de Paula, P. V. (2024). Considerations for is care Philosophy Education. Occursus - Revista De Filosofia, 4(2 - Jul./Dez.), 47–59. Retrieved from https://revistas.uece.br/index.php/Occursus/article/view/13790