A Educação e a Conservação do Espaço Público:

brinquedopraças como um ponto de observação

Authors

  • Francisca Alynne Ribeiro Rolim Mestre em Planejamento e Políticas Publicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE
  •  Camila Holanda Marinho Doutora em Programa de Pós-Graduação em Sociologia pela Universidade Federal do Ceará - UFC e Professora do Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas (PPGPP) da UECE

DOI:

https://doi.org/10.47455/2675-0090.2023.5.12.11079

Keywords:

public space, preservation, education

Abstract

Public spaces are essential and favorable to strengthen the bonds of coexistence and socialization between individuals, enabling the events of social practices, leisure time, outdoor meetings and manifestations of urban and community life that favor human development, as well as, are decisive in the quality of life in urban society, because these spaces are places for meetings, relationships and coexistence between the most diverse groups that make up the community, which is why it is so important to keep them preserved. That said, investing in environmental education and preservation of public space is necessary to build social values, knowledge, awareness and attitudes towards the conservation of spaces that are a common good for the people, essential for social development and collective well-being.

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Published

2023-07-03

How to Cite

Ribeiro Rolim, F. A., & HolandaMarinho, Camila. (2023). A Educação e a Conservação do Espaço Público: : brinquedopraças como um ponto de observação. Inovação & Tecnologia Social, 5(12), 5–9. https://doi.org/10.47455/2675-0090.2023.5.12.11079

Issue

Section

Artigos